FSpS:v2031 Žonglování - Informace o předmětu
v2031 Žonglování
Fakulta sportovních studiípodzim 2014
- Rozsah
- 0/7. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- v2031/01: Pá 30. 1. 13:15–14:45 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 6. 2. 9:30–11:00 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 13. 2. 8:45–11:00 E34/119 - univerzální tělocvična, D. Heiland Trávníková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-FY)
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-MA)
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-TV)
- Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek (program FSpS, N-TV) (4)
- Fyzioterapie (program FSpS, B-SZ) (2)
- Management sportu (program FSpS, B-TV) (4)
- Management sportu (program FSpS, B-TV, směr Management cestovního ruchu) (3)
- Management sportu (program FSpS, B-TV, směr Management sportu) (3)
- Management sportu (program FSpS, N-TV) (4)
- Regenerace a výživa ve sportu (program FSpS, B-TV) (4)
- Speciální edukace bezpečnostních složek (program FSpS, B-TV) (3)
- Speciální edukace bezpečnostních složek, (program FSpS, B-TV)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV) (4)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Management cestovního ruchu) (3)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Management sportu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Regenerace a výživa ve sportu) (3)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí fotbalu) (4)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí ledního hokeje) (4)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Speciální edukace bezpečnostních složek) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Trenérství) (4)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-FY)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-MA)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV) (5)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Coaching) (2)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Kondiční trenér) (4)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Sportovní edukace) (4)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- interpretovat pojem žonglování; zařadit žonglování do systému sportovně-pohybových psychomotorických aktivit
- osvojit si základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími žonglérskými pomůckami
- porozumět a prakticky aplikovat metodické zásady žonglování
- aplikovat žonglérské aktivity (obsahující aktivity individuální, ve dvojicích i ve skupině) ve své praxi pro cílovou skupinu se specifickými potřebami
-prezentovat základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími pomůckami - Osnova
- - seznámení se základními žonglérskými pomůckami (míčky, kužely, šátky, talíře, diabolo, kruhy, ďábelské hůlky)
- - nácvik žonglérské techniky se třemi (dle individuálních schopností i s více) míčky včetně základních triků
- - žonglování ve dvojici, ve skupině
- - propojení žonglování s pohybem
- - práce s žonglérskou pomůckou, netradiční uchopení žonglérské pomůcky
- - prezentace žonglérsko-pohybových dovedností
- Literatura
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Žonglování. 2008. vyd. FSpS MU Brno: Fakulta sportovních studií, 2008. ISBN 978-80-210-4587-3. info
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Vliv žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů se symptomy ADHD, poruch chování a učení. In Health Education and Quality of Life II. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2009, s. 345-350. ISBN 978-80-7394-180-2. URL info
- Výukové metody
- Praktický seminář
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v hodinách.
Prezentace - výstup obsahující alespoň 3 žonglérské triky se třemi míčky. (Výstup je možné předvést jednotlivě či ve dvojicích, případně v menších skupinách. Kromě míčků mohou být využity i další žonglérské pomůcky. Doporučujeme vhodný hudební doprovod.) - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2014/v2031