2009
Vliv žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů se symptomy ADHD, poruch chování a učení
TRÁVNÍKOVÁ, DagmarZákladní údaje
Originální název
Vliv žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů se symptomy ADHD, poruch chování a učení
Název česky
Vliv žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů se symptomy ADHD, poruch chování a učení
Název anglicky
The Impact of Juggling and Other Psychomotor Activities on the Development of Motor Skills and Attention in Adolescents with Symptoms of ADHD, Behaviour and Learning Disorders
Autoři
TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. České Budějovice, Health Education and Quality of Life II. od s. 345-350, 6 s. 2009
Nakladatel
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14510/09:00036814
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-7394-180-2
Klíčová slova česky
psychomotorika;žonglování;ADHD;poruchy chování;specifické poruchy učení;hyperaktivita;motorické dovednosti;pozornost;kvalita života
Klíčová slova anglicky
psychomotricity;juggling;ADHD;behaviour disorders;learning disorders;hyperactivity;motor skills;attention;quality of life
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2010 09:25, Mgr. Eva Špillingová
V originále
Příspěvek se zabývá výzkumem vlivu pohybových aktivit z oblasti psychomotoriky a žonglování na rozvoj motorických dovedností a pozortnosti u adolescentů se symptomy ADHD, specifivckých poruch učení a poruch chování.
Anglicky
The paper deals with the research of the impact of motor activities from the area of psychomotricity and juggling on the development of motor skills and attention in adolescents with symptoms of ADHD, behaviour and learning disorders. We applied a ten-month intervention program consisting of psychomotor and juggling activities at the selected test group of adolescents with the above mentioned disorders and we verified the qualitative changes in the field of neuromuscular coordination, fine motricity, reaction speed, attention concentration and quality of life. Test group included 5 pupils with the above mentioned symptoms. According to the case study we may state psychomotor activities and juggling have positive impact in the area of coordination, attention, fine motricity as well as social skills and self-confidence.