D 2009

Vliv žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů se symptomy ADHD, poruch chování a učení

TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar

Základní údaje

Originální název

Vliv žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů se symptomy ADHD, poruch chování a učení

Název česky

Vliv žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů se symptomy ADHD, poruch chování a učení

Název anglicky

The Impact of Juggling and Other Psychomotor Activities on the Development of Motor Skills and Attention in Adolescents with Symptoms of ADHD, Behaviour and Learning Disorders

Autoři

TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. České Budějovice, Health Education and Quality of Life II. od s. 345-350, 6 s. 2009

Nakladatel

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14510/09:00036814

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-7394-180-2

Klíčová slova česky

psychomotorika;žonglování;ADHD;poruchy chování;specifické poruchy učení;hyperaktivita;motorické dovednosti;pozornost;kvalita života

Klíčová slova anglicky

psychomotricity;juggling;ADHD;behaviour disorders;learning disorders;hyperactivity;motor skills;attention;quality of life

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2010 09:25, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá výzkumem vlivu pohybových aktivit z oblasti psychomotoriky a žonglování na rozvoj motorických dovedností a pozortnosti u adolescentů se symptomy ADHD, specifivckých poruch učení a poruch chování.

Anglicky

The paper deals with the research of the impact of motor activities from the area of psychomotricity and juggling on the development of motor skills and attention in adolescents with symptoms of ADHD, behaviour and learning disorders. We applied a ten-month intervention program consisting of psychomotor and juggling activities at the selected test group of adolescents with the above mentioned disorders and we verified the qualitative changes in the field of neuromuscular coordination, fine motricity, reaction speed, attention concentration and quality of life. Test group included 5 pupils with the above mentioned symptoms. According to the case study we may state psychomotor activities and juggling have positive impact in the area of coordination, attention, fine motricity as well as social skills and self-confidence.