FSpS:bk2272 Florbal / Softbal - Informace o předmětu
bk2272 Florbal / Softbal
Fakulta sportovních studiípodzim 2015
- Rozsah
- 0/13. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Pavel Mrnuštík (cvičící)
Mgr. Jindřich Pavlík (cvičící)
Mgr. Tomáš Vencúrik, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Jindřich Pavlík
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Jindřich Pavlík
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- bk2272/01: Pá 2. 10. 11:45–14:00 softbalové hřiště, Pá 23. 10. 11:00–13:15 softbalové hřiště, Pá 6. 11. 11:00–13:15 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 11. 12. 11:45–14:40 E34/153 - hala míčových sportů, J. Pavlík, T. Vencúrik
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po absolvování bloku učiva florbalu bude student seznámen se základními principy florbalu, herními dovednostmi, činnostmi a kombinacemi, herními systémy, pravidly a jejich používáním v praxi (hra) z pozice hráče i rozhodčího. Po absolvování bloku učiva softbalu bude student schopen znát a předvést základní herní dovednosti, pravidla, taktické zásady a uplatnit tyto při hře.
- Osnova
- Bloky učiva florbal: Základní herní dovednosti - postoj a držení hokejky - pohyb po hřišti - průpravné hry Herní činnosti jednotlivce - driblink - vedení míčku - zpracování a přihrávka - uvolňování bez míčku - uvolňování s míčkem - střelba - obsazování hráče bez míčku - obsazování hráče s míčem - doražení a tečování - blokování střel Herní kombinace - přihraj a běž - zpětné přihrávky - osobní bránění - pravidla, hra - Hra v herním systému 3-2, 2-1-2 a 2-3 - Malý florbal - Řízení hry Bloky učiva softbal: rozcvičení házení chytání odpalování nadhoz běh po metách taktika hra
- Literatura
- KYSEL, Jiří. Florbal : kompletní průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 141 s. ISBN 9788024736150. info
- KARCZMARCZYK, Roman. Florbal : učebnice (nejen) pro trenéry. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 96 s. ISBN 8025112713. info
- NYKODÝM, Jiří a kol. ET. Teorie a didaktika sportovních her. Brno. Masarykova univerzita: FSpS MU, 2006, 120 s. 1. vydání. ISBN 80-210-4042-4. info
- SKRUŽNÝ, Zdeněk. Florbal : technika, trénink, pravidla hry. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 115 s. ISBN 9788024703831. info
- SÜSS, Vladimír. Softball a baseball : technika, herní situace, pravidla. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 113 s. ISBN 802470658X. info
- LUŽA, Jiří. Softball ve výuce na střední škole. In Sborník Tělesná výchova a sport na školách všech stupňů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1993, s. 170-174. Sborník prací Ped. fak MU v Brně, sv. 128. ISBN 80-210-0874-1. info
- STIBITZ, František. Pálkovaná (softbal). 1. vyd. Praha: Olympia, 1968, 90 s. info
- Výukové metody
- praktická cvičení Úkoly pro samostudium: Studium literatury Kontrola úkolů: test pravidel při hře, test praktických dovedností
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet - aktivní účast ve výuce, předvedení získaných dovedností praktickým testem, ověření znalostí pravidel a taktiky při hře.
- Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/impact/florbal-softbal/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.
V čem spočívá inovace: Inovace spočívá ve změně obsahu výuky předmětu – zařazení nových prvků do výuky florbalu. Jedná se o nácvik hry v nejpoužívanějších herních systémech a zařazení nového prvku řízení hry. K plnohodnotnému inovování předmětu je nutné: • Rozšíření obsahu výuky v sylabech předmětu • vytvořit výukovou podporu ve formě učebních texů • dovybavit pracoviště (Katedra her FSpS MU) pomůckami pro florbal
Inovace je reakcí na požadavky moderního pojetí výuky a trénování florbalu. Z praktického hlediska je nutné do výuky kolektivní hry zařadit nácvik spolupráce mezi všemi spoluhráči. Základy řízení hry a alternativy ve výuce jsou nezbytnou podmínkou pro další pedagogické nebo trenérské působení.
Výukový materiál (forma, název, rozsah): E-learningový kurz s učebním textem s metodikou dle inovované osnovy
Kategorie e-learningu: 3 - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2015/bk2272