v2055 Florbal

Fakulta sportovních studií
podzim 2016
Rozsah
0/7/0. 1 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. Jindřich Pavlík (cvičící)
Garance
Mgr. Jindřich Pavlík
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
v2055/01: Pá 6. 1. 13:15–14:45 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 13. 1. 13:15–14:45 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 20. 1. 12:30–14:45 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 27. 1. 8:45–10:15 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 3. 2. 8:45–10:15 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 10. 2. 8:45–10:15 E34/153 - hala míčových sportů, J. Pavlík
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Po absolvování bude student seznámen se základními principy florbalu, herními dovednostmi, činnostmi a kombinacemi, herními systémy, pravidly a jejich používáním v praxi (hra) z pozice hráče i rozhodčího.
Osnova
  • Základní herní dovednosti - postoj a držení hokejky - pohyb po hřišti - průpravné hry Herní činnosti jednotlivce - driblink - vedení míčku - zpracování a přihrávka - uvolňování bez míčku - uvolňování s míčkem - střelba - obsazování hráče bez míčku - obsazování hráče s míčem - doražení a tečování - blokování střel Herní kombinace - přihraj a běž - zpětné přihrávky - osobní bránění - pravidla, hra - Hra v herním systému 3-2, 2-1-2 a 2-3 - Malý florbal - Řízení hry
Literatura
  • KYSEL, Jiří. Florbal : kompletní průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 141 s. ISBN 9788024736150. info
  • KARCZMARCZYK, Roman. Florbal : učebnice (nejen) pro trenéry. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 96 s. ISBN 8025112713. info
  • NYKODÝM, Jiří a kol. ET. Teorie a didaktika sportovních her. Brno. Masarykova univerzita: FSpS MU, 2006, 120 s. 1. vydání. ISBN 80-210-4042-4. info
  • SKRUŽNÝ, Zdeněk. Florbal : technika, trénink, pravidla hry. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 115 s. ISBN 9788024703831. info
Výukové metody
praktická cvičení Úkoly pro samostudium: Studium literatury Kontrola úkolů: test pravidel při hře, test praktických dovedností
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet - aktivní účast ve výuce, předvedení získaných dovedností praktickým testem, ověření znalostí pravidel a taktiky při hře.
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/florbal-softbal/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.
V čem spočívá inovace: Inovace spočívá ve změně obsahu výuky předmětu – zařazení nových prvků do výuky florbalu. Jedná se o nácvik hry v nejpoužívanějších herních systémech a zařazení nového prvku řízení hry. K plnohodnotnému inovování předmětu je nutné: • Rozšíření obsahu výuky v sylabech předmětu • vytvořit výukovou podporu ve formě učebních texů • dovybavit pracoviště (Katedra her FSpS MU) pomůckami pro florbal
Inovace je reakcí na požadavky moderního pojetí výuky a trénování florbalu. Z praktického hlediska je nutné do výuky kolektivní hry zařadit nácvik spolupráce mezi všemi spoluhráči. Základy řízení hry a alternativy ve výuce jsou nezbytnou podmínkou pro další pedagogické nebo trenérské působení.
Výukový materiál (forma, název, rozsah): E-learningový kurz s učebním textem s metodikou dle inovované osnovy
Kategorie e-learningu: 3
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, podzim 2015, jaro 2018.