FSpS:np2101 Aktuální formy a metody sporto - Informace o předmětu
np2101 Aktuální formy a metody sportovních činností ve vodě
Fakulta sportovních studiípodzim 2018
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Dita Hlavoňová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marcela Keberlová (přednášející)
Mgr. Dita Hlavoňová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Dita Hlavoňová, Ph.D.
Oddělení plavání – Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Kateřina Novotná
Dodavatelské pracoviště: Oddělení plavání – Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Út 25. 9. 12:00–13:40 B11/206, Út 9. 10. 12:00–13:40 B11/206, Út 23. 10. 12:00–13:40 B11/206, Út 6. 11. 12:00–13:40 B11/206, Út 20. 11. 12:00–13:40 B11/206, Út 4. 12. 12:00–13:40 B11/206
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- (! np104 Aktuální formy a metody sportovních činností ve vodě ) && !NOW( np104 Aktuální formy a metody sportovních činností ve vodě )
rozšiřující plavecké dovednosti, dobrá technika plaveckých způsobů znak, kraul a prsa. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Kondiční trenér) (2)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Sportovní edukace) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubit znalosti a dovednosti získané v bakalářském studiu o plavání, záchraně tonoucího, různých formách cvičení ve vodě a dalších plaveckých sportech, jako je vodní pólo, synchronizované plavání a skoky do vody.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu budou studenti schopni:
- demonstrovat rozšiřující plavecké dovednosti - starty a obrátky, plavání v bezdeší, plavání pod vodou
- aplikovat různé formy cvičení ve vodním prostředí
- využít základní prvky vodního póla a synchronizovaného plavání
- demonstrovat dopomoc unavenému plavci a záchranu tonoucího - Osnova
- TEORIE:
- Plavání tělesně postižených
- Vodní pólo, synchronizované plavání, skoky do vody
- Záchrana tonoucího a dopomoc unavenému plavci
- Dálkové plavání, zimní plavání, masters
- Problematika spojení sportovního a vrcholového plavání se studiem, denní režim sportovců
- Rizika zranění a přetížení, regenerace
- Konfrontace teoretických poznatků vzhledem k praxi
- PRAXE:
- Technika plaveckých způsobů prsa, znak, kraul a motýlek
- Obrátky, kotoulové obrátky
- Základy vodního póla, skoků do vody, synchronizovaného plavání
- Plavání pod vodou, orientace pod vodou
- Plavání s ABC
- Dopomoc unavenému plavci
- Záchrana tonoucího, osobní zásah
- Literatura
- MILER, T. Záchranář – Bezpečnost a záchrana u vody. Praha: VZS ČČK, 1995
- PÓČ, V. Didaktické postupy při záchraně tonoucího. Bakalářská práce – výukové CD, Brno, FSpS MU, 2005
- ČECHOVSKÁ, Irena, Viléma NOVOTNÁ a Hana MILEROVÁ. Aqua-fitness : plavání, aqua-gymnastika, aqua-aerobik. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 129 s. ISBN 8024704625. info
- ČECHOVSKÁ, Irena a Tomáš MILER. Plavání : plavecké dovednosti, technika plaveckých způsobů, kondiční plavání, šnorchlování. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 130 s. ISBN 8024790491. info
- MOTYČKA, Jaroslav et al. Teorie plaveckých sportů. Plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucího. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2001, 205 s. ISBN 80-210-2711-8. info
- Výukové metody
- - teoretické přednášky v učebně
- náslech a pasivní účast na hodině plavání s tělesně postiženými
- praktická výuka formou cvičení - Metody hodnocení
- Předmět je ukončen po absolvování písemné zkoušky, odevzdáním závěrečné zprávy a splnění praktických zkoušek.
Písemná zkouška je studentovi udělena na základě zdárného absolvování závěrečného písemného testu. Test se skládá z 35 otázek, z toho 5 otevřených a 30 uzavřených. Celkem může získat student 40 bodů, pro splnění musí získat minimálně 30 bodů. V testu student prokáže jak teoretické znalosti, tak i schopnost aplikace těchto znalostí v plavecké tematice.
Z náslechu (tělesně postižení) vypracuje student zprávu o rozsahu minimálně poloviny normostrany A4, kde uvede svoje postřehy z výuky, podmínky apod.
V praktické části demonstruje student dobré plavecké kompetence v technice plaveckých způsobů, osobní zásah při záchraně tonoucího. Povinná je aktivní účast v hodinách. - Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/impact/aktualni-formy-a-metody-sportovnich-cinnosti-ve-vode/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2018/np2101