n4212 Odborná praxe 1

Fakulta sportovních studií
podzim 2019
Rozsah
75 hod. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Milena Strachová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Milena Strachová, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
Předmět je určen pro studenty 1. ročníku N Mgr studia oboru Management sportu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout zejména praktické dovednosti studenta, které vychází z teoretického základu načerpaného z předešlého studia odborných předmětů.
Výstupy z učení
Student po úspěšném absolvování kurzu:
- rozumí chodu a managementu klubu,
- rozumí marketingu sportovního prostředí,
- umí aplikovat teoretické znalosti do praxe,
- dokáže analyzovat případné nedostatky a problémy.
Osnova
  • Studenti jsou přiděleni do sportovních oddílů, klubů, asociací apod. V přidělených organizacích praktikují pod dozorem vybraného lektora či manažera. V průběhu praxe je kladen důraz na odbornou kvalifikaci, smysl pro kolektivní spolupráci, schopnost realizovat zadaný úkol. Hlavním úkolem bude naplánovat větší sportovní akci.
Literatura
    doporučená literatura
  • Fundamentals of management (Orig.) : Management [Grada, 1997]. info
  • Key management ideas : thinkers that changed the management world (Orig.) : Moderní management : základní myšlenkové směry. info
  • Marketing management (Orig.) : Marketing & management : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1992] : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1995]. info
  • Positive Management : assertiveness fo managers (Orig.) : Pozitivní řízení : asertivita pro manažery [Management Press, 1997] : Pozitivní řízení : asertivita pro manažery [Management Press, 1999]. info
  • NOVÁ, Jana. Management sportu – teorie, případové studie, kvalita. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 155 s. ISBN 978-80-210-6780-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6781-2014. info
  • DURDOVÁ, Irena. Sportovní management. 1. vyd. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2002, 121 s. ISBN 80-248-0130-2. info
    neurčeno
  • ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management sportu. Praha: East West Publishing Company, 2000, 172 s. ISBN 8072190105. info
Výukové metody
teoretická příprava, praktický výstup před fórem studentů, očekává se diskuse nad danou problematikou.
Metody hodnocení
- prezentace získaných informací a vysledků z praxe
- kladné hodnocení studenta od přiděleného lektora
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.