bp4552 Management a marketing ve sportu

Fakulta sportovních studií
podzim 2022
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martin Vyroubal (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Čt 12:00–12:50 B11/206
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bp4552/01: St 10:00–10:50 C15/207, M. Vyroubal
Předpoklady
BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je studentům představit prostředí sportovního managementu a marketingu, správně se v něm orientovat a dokázat získané teoretické poznatky aplikovat do sportovní praxe.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- popsat prostředí sportovního managementu
- vysvětlit úlohu státu v rozvoji sportu
- aplikovat nástroje strategického managementu v praxi
- diskutovat problematiku profesionálního sportu
- definovat marketing a vysvětlit jeho specifika v prostředí sportu
- aplikovat nástroje marketingového mixu v konkrétním případě
Osnova
  • 01. Prostředí sportovního managementu
  • 02. Úloha státu v rozvoji sportu
  • 03. Strategický management ve sportu
  • 04. Neziskový sektor a sport
  • 05. Profesionální sport
  • 06. Organizační kultura ve sportu
  • 07. Sportovní marketing – definice, vývoj
  • 08. Marketingová prostředí ve sportu
  • 09. Cílové trhy a jejich segmentace
  • 10. Marketingový mix a jeho specifika ve sportu:
  • - prostředí sportovního managementu
  • - úloha státu v rozvoji sportu
  • - strategický management ve sportu
  • - neziskový sektor a sport
  • - profesionální sport
  • - organizační kultura ve sportu
  • - sportovní marketing – definice, vývoj
  • - marketingová prostředí ve sportu
  • - cílové trhy a jejich segmentace
  • - marketingový mix a jeho specifika ve sportu
Literatura
  • NOVÁ, Jana, Jiří NOVOTNÝ, Oldřich RACEK, Jaroslav REKTOŘÍK, Aleš SEKOT, Milena STRACHOVÁ a Hana VÁLKOVÁ. Management, marketing a ekonomika sportu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 284 s. ISBN 978-80-210-8346-2. Online knihkupectví Munipress info
  • BYERS, Terri, Trevor SLACK a Milena Madeleine PARENT. Key concepts in sport management. Los Angeles, Calif.: SAGE, 2012, xiii, 203. ISBN 9781412928427. info
  • HOYE, Russell. Sport management : principles and applications. 3rd ed. New York: Routledge, 2012, xx, 284. ISBN 9781856178198. info
  • ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. Vyd. 2. Praha: C.H.Beck, 2010, xxiv, 499. ISBN 9788074001154. info
  • SHANK, Matthew D. Sports marketing : a strategic perspective. 4th ed. Upper Saddle River, N.Y.: Pearson Prentice Hall, 2009, xxiv, 453. ISBN 9780138137458. info
  • BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8. info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
V seminářích budou řešeny aktuální případové studie, očekávána je diskuze nad danou problematikou.
Student vypracuje a prezentuje seminární práci.
Metody hodnocení
Závěrečná zkouška je písemná.
Student bude připuštěn ke zkoušce, jestliže řádně prezentuje a včas odevzdá seminární práci (tj. získá 60 %–100 %). Hodnocení seminární práce a její prezentace tvoří třetinu závěrečného hodnocení.
Hodnocení:
A – 100 %–90 %
B – 89 %–85 %
C – 84 %–75 %
D – 74 %–70 %
E – 69 %–60 %
Jestliže se student dopustí jakéhokoliv disciplinárního přestupku, bude toto jednání považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu. Vyučující uzavře zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2021, podzim 2023, podzim 2024.