ZUR293 Management a marketing médií

Fakulta sociálních studií
jaro 2007
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová
Rozvrh
St 10:00–11:40 AVC
Předpoklady
SMER ( ZUR )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem kurzu je pomocí tematických přednášek, studia předepsané literatury, psaní samostatných prací a vypracování praktických úkolů seznámit studenty s principy managementu a marketingu v médiích. Kurz seznamuje s vnitřní organizací mediálních společností, zvláště redakcí v tištěných i elektronických médiích, ale také oddělení distribuce a inzerce. Definuje profese a funkce zajišťující řízení a provoz mediálních společností. Pozornost je věnována i ekonomickým aspektům provozu veřejnoprávních a komerčních tištěných a elektronických médií.
Osnova
  • Obsahové rozvržení kurzu: 1.Úvod do kurzu 2.Principy managementu, řízení lidí a marketingu, specifika v médiích. 3.Mediální společnosti v ČR, vlastnictví, struktura a organizace, rozdíly mezi tištěnými a elektronickými médii (rádio, TV, internet) 4.Rozdíly mezi veřejnoprávními a komerčními médii (management, marketing, obsah, ekonomika – tištěná elektronická média) 5.Profese v tištěných a elektronických médiích, personalistika (motivace, odbory) 6.Vztah redakce – odbyt – inzerce (komunikace oddělení, samostatnost redakce) 7.Inzerce, struktura, fungování 8.Distribuce (odbyt), struktura, fungování, péče o předplatitele (návrhy akcí), self promotion, reklama, mediální partnerství (návrhy) 9.Struktura, organizace a fungování redakce, struktura pracovního dne 10.Operativní řízení a rozhodování redakce 11.Redakční plánování, koncepce, vize, praktická organizace porady, praktické plánování) 12.Kontakt se čtenáři, diváky, posluchači (návrhy akcí) 13.Vytváření rubrik, seriálů (návrhy) 14.Závěrečný test Literatura Bartošek, J.: Kultura manažerské komunikace, Zlín 2000 Bárta V. – Bártová, H.: Výzkum trhu a chování spotřebitele, Praha, Vysoká škola ekonomická 1993 Foret, M.: Marketingová komunikace, Brno, Masarykova univerzita 1997 Foret, M., – Stávková, J.: Marketingový výzkum, Jak poznávat své zákazníky, Praha, Grada Publishing 2003 Jirák, J. – Kopplová, B.: Média a společnost, Praha, Portál 2003 Kotler, P.: Marketing Management, Praha, Victoria Publishing, a. s. 1995 Kotler, P.: Marketing od A do Z, Praha, Management Press 2003 Kunczik, M.: Základy masové komunikace, Praha, Karolinum 1995 McDonald, M. H. B. – Morris, P.: Škola marketingu, Praha, Jan Kanzelsberger 1992 Mc Nair, B.:Sociologie žurnalistiky, Praha, Portál 2004 McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Praha, Portál 1999 Ramonet, I.: Tyranie médií, Praha, Mladá Fronta 2003 Světlík, J.: Marketing a reklama, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003 Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing 2000
Metody hodnocení
Výuka: podle rozvrhu Místo: podle rozvrhu Zakončení kurzu: Zápočet se koná formou písemného testu, který prověřuje znalosti z předepsané literatury i praktické dovednosti. Podmínkou připuštění k zápočtu je přijetí všech zadaných písemných prací a úkolů.
Informace učitele
Kontakt na vyučujícího: Mgr. Jaroslav Čuřík, tel. 549 49 3642, mail: curik@fss.muni.cz
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, podzim 2009, podzim 2010, jaro 2012, jaro 2013, podzim 2015.