ZUR228 Public Relations I

Fakulta sociálních studií
jaro 2008
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Václav Svoboda (přednášející), Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (zástupce)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová
Rozvrh
St 18:00–19:30 AVC
Předpoklady
SMER(ZUR)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations a naučit je chápat a prakticky koncipovat tuto komunikační disciplinu. Public relations jsou komunikační aktivitou, která se intenzivně rozvíjí v různých oblastech života společnosti a napomáhá ke konsensu při řešení problémů a témat veřejnosti. Komunikační aktivity public relations se realizují podle teoretického schématu individuálním a skupinovým působením a působením mediálním. Public relations disponují množinou prostředků a forem, určitými strategickými postupy a technikami, jak je vyhodnocovat.
Osnova
  • 1. Základy public relations (přednáška); 2. Komunikační proces public relations (přednáška); 3. Seminář: Příklady aktivit PR v praxi organizací; 4. Krizová komunikace organizací (přednáška); 5. Seminář: Praktické případy krizové komunikace; 6. Prostředky a formy public relations (přednáška); 7. Seminář: Prostředky PR skupinového působení v praxi; 8. Media relations I. – úvod, tiskový mluvčí (přednáška); 9. Seminář: Aktivity tiskového mluvčího v organizaci; 10. Media relations II. – techniky, tiskové informace (přednáška); 11. Seminář: Analýza tiskových informací v praxi médií; 12. Média relations III. – účinnost komunikace public relations (přednáška); 13. Komunikační management – public relations 21.století (přednáška).
Literatura
  • Bentele, G., Piwinger, B., Schönborn, G., Kommunikationsmanagement, Neuwied: Krifel: Luchterhand 2002.
  • Němec, P., Public Relations - Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha 1996.
  • SVOBODA, Václav. Základy public relations. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 152 s. ISBN 807318043X. info
  • SVOBODA, Václav. Corporate identity : učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004, 67 s. ISBN 8073181061. info
  • CAYWOOD, Clarke L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xxxvii, 60. ISBN 8072268864. info
  • KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-7261-006-6. info
Metody hodnocení
Přednáška a seminář: Výuka se uskutečňuje 8 přednáškami, kterých musí studenti absolvovat nejméně 6. Zbytek vyučovacích hodin je věnován seminářům. Zápočet: Podmínky pro udělení – prezentace seminárního referátu na dostatečné úrovni a závěrečný písemný test (30 otázek). Seminární referáty zpracují studenti v rozsahu 15 min. (3–4 strany textu) a přednesou je na semináři podle určeného seznamu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019.