SOC759 Thesis Writing Seminar

Fakulta sociálních studií
jaro 2010
Rozsah
0/2. 15 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Csaba Szaló, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Benjamin Jeremiah Vail, Ph.D., M.Sc. (cvičící)
PhDr. Michal Vašečka, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Ing. Radim Marada, Ph.D.
Oddělení sociologie – Katedra sociologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Soňa Enenkelová
Předpoklady
SOC755 General sociology && SOC776 Writing Sociology
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Výhradně pro zahraniční studenty programů "Sociology" . Just for Sociology students.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course is for graduate students who plan to write an MA thesis. To receive a passing grade, students are expected attend consultations regularly and prepare work as assigned.
Main objectives can be summarized as follows:
to develop the theme and structure of a thesis by writing a preliminary thesis proposal
to find resources for research and writing
to locate appropriate bibliographic material
to develop a timetable for researching and writing the thesis
to support individual writing skills and address weaknesses
Osnova
  • Introductory meeting focusing on specialisation agreeing a topic
  • Theoretical grounds and concepts
  • Methodology and writing strategy
  • The first chapter
Literatura
  • ECO, Umberto. Theory of semiotics. Edited by Marek Sedláček. Vyd. v českém jazyce 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2004, 407 s. ISBN 8085429993. info
  • SILVERMAN, David. Doing qualitative research : a practical handbook. 1st pub. London: Sage Publications, 2000, xv, 316. ISBN 0761958231. info
  • ECO, Umberto. The role of the reader : explorations in the semiotics of texts. Bloomington: Indiana University Press, 1979, viii, 273. ISBN 0-253-11139-0. info
  • TURABIAN, Kate L. A manual for writers of term papers, theses and dissertations. Chicago: University of Chicago Press, 1962, vii, 109. info
Výukové metody
Seminars are organized in the form of discussion groups of students who discuss structure of a their thesis together and they share resources for research and writing. Course offers students ability to identify appropriate bibliographic material and to gain writing skills through reading sessions organized around particular texts brought by students.
Metody hodnocení
Form of teaching: consultations
Requirements: participation in consultations; final text of dissertation.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019.