ZUR375 Marketingová komunikace v praxi

Fakulta sociálních studií
jaro 2010
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Vítězslav Dohnal (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Rozvrh
každý sudý čtvrtek 16:00–19:30 AVC
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz poskytne posluchačům základní přehled o tzv. komerční komunikaci. Absolvent získá představu o marketingové v rámci struktury komerčních firem, na příkladech z praxe bude prezentována marketingová komunikace jako součást ekonomického života komerčních subjektů. Převážná část kurzu je věnována vztahu komerční komunikace k médiím a jejich využití, ale okrajově se věnuje i samotnému marketingu médií. Absolvent by měl být schopen propojit teoretické znalosti získané při studiu v jiných kurzech s praktickým využitím demonstrovaným v popisovaném kurzu. Předpokládá se uplatnění v praxi např. v práci pro marketingová oddělení firem, komunikační agentury, ale i jako profesní background při žurnalistickém povolání. Součástí kurzu jsou přednášky externích lektorů z praxe (šéf marketingu významného média, vedoucí odboru komunikace velké firmy apod.)
Osnova
  • 1. Marketingová komunikace a její součásti – úvodní seznamovací lekce
  • vymezení základních pojmů,
  • příklady fungování marketingových procesů v komerčních firmách
  • součásti procesu marketingové komunikace (od zadání k cílům a k dalším zadáním…), role marketingové komunikace v životě podniků
  • 2. Marketingové komunikační kanály
  • stará a nová „média“ a jejich možnosti
  • médium jako reklamní nosič
  • měření účinnosti, specifika
  • 3. „Reklamní média“ – outdoor, print, a ta ostatní
  • základní členění, přehled trhu
  • specifika reklamních nosičů, využití pro marketingovou komunikaci metriky, nové trendy
  • 4. „Nemediální“ média
  • Public Relations jako součást marketingové komunikace
  • event marketing
  • POP, POS, dárkové předměty
  • specifika reklamních nosičů, využití pro marketingovou komunikaci
  • metriky, nové trendy
  • ostatní (…)
  • 5. Média jako tržní subjekty – marketing médií (tištěná média)
  • přehled trhu specifika jednotlivých oblastí
  • médium jako reklamní nosič
  • měření účinnosti, specifika využití
  • 6. Média jako tržní subjekty – marketing médií (tradiční elektronická média)
  • přehled trhu specifika jednotlivých oblastí
  • médium jako reklamní nosič
  • měření účinnosti, specifika využití
  • 7. Média jako tržní subjekty – marketing médií (internet)
  • přehled trhu specifika jednotlivých oblastí
  • médium jako reklamní nosič (bannery, PPC, zpětné odkazy)
  • měření účinnosti, specifika využití
  • nové trendy
  • 8. Host: šéf marketingu významného titulu resp. vydavatele
  • úvodní slovo
  • diskuze
  • 9. Jiný pohled na komunikaci
  • ATL, BTL, PR, mediální mix
  • mediální agentury
  • modely marketingové komunikace
  • 10. Host: šéf komunikace významné komerční firmy
  • úvodní slovo
  • diskuze
  • 11. Komunikační plán
  • proces tvorby komunikačního plánu situace – zadání – schválení – realizace – zpětná vazba – (ne)dosažení cíle
  • 12. Workshop
  • závěrečné shrnutí, návrh komunikačního plánu pro vybranou aktivitu
  • 13. Závěr
  • vyhodnocení
Literatura
  • FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009, 195 s. ISBN 9788024726786. info
Výukové metody
seminář + workshop
Metody hodnocení
odevzdání zadaných úkolů, prokázání základních znalostí z kurzu při závěrečném kolokviu
Informace učitele
Literatura (bude upřesněno):
Ftorek Jozef; Public relations jako ovlivňování mínění; Grada; 2007
Hingston Peter; Efektivní marketing; Euromedia Group ; 2002
Keller Kevin; Strategic Brand Management; Prentice HallReichheld; 2007
Kottler Philip; Marketing v otázkách a odpovědích; CP Books; 2005
Křížek Zdeněk, Crha Ivan; Jak psát reklamní text; Grada; 2003
Reichheld Fred; The Loyality Effect; Harvard Business School Press; 2001
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011.