SPR451 Vzdělávací supervize a koučink

Fakulta sociálních studií
jaro 2019
Rozsah
1/1/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ivana Kupčíková, DiS. (pomocník)
Garance
doc. PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Út 14:00–15:40 U53
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
SPR451/Skupina1: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPR451/Skupina2: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPR451/Skupina3: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPR451/Skupina4: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPR451/Skupina5: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPR451/Skupina6: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPR451/Skupina7: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPR451/Skupina8: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPR451/Skupina9: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPR451/Skupina10: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPR451/Skupina11: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPR451/Skupina12: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPR451/Skupina13: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Vzdělávací supervize dle úkolově orientovaného modelu je jeden z originálních přístupů v supervizi studentských praxí. Hlavními cíli kurzu jsou: - seznámit účastníky s terminologií, metodami a technikami uvedeného přístupu k supervizi; - pochopit základní koncept fungování úkolově orientovaného modelu; - naučit se hlavní strukturu a fáze modelu; - aplikovat tento model při práci s klientem. Po absolvování tohoto kurzu by měli být studenti schopni využívat daného modelu při práci s klienty
Osnova
  • Seznámení s novým modelem vzdělávací supervize
  • Historie vzdělávací supervize v sociální práci
  • Principy efektivních instrukcí
  • Supervizní vztah
  • Osoba supervizora
  • Příprava na supervizi
  • Základní principy úkolově orientované supervize
  • Funkce úkolově orientované supervize
  • Cíle supervize
  • Úkoly a překážky v průběhu supervize
  • Aplikace úkolově orientované supervize
Literatura
  • HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervision in the helping professions. 3rd ed. Maidenhead: Open University Press, 2006, xi, 258. ISBN 0335218172. info
  • CASPI, Jonathan. Educational supervision in social work : a task-centered model for field instruction and staff development. Edited by William James Reid. New York: Columbia University Press, 2002, x, 338. ISBN 0231108532. info
  • MUNSON, Carlton E. Handbook of clinical social work supervision. 3rd ed. Binghamton, NY: Haworth Social Work Practice, 2002, xxi, 635. ISBN 078901078X. info
  • MUNSON, Carlton E. Handbook of clinical social work supervision. 3rd ed. Binghamton, NY: Haworth Social Work Practice, 2002, xxi, 635. ISBN 078901078X. info
  • MUNSON, Carlton E. An introduction to clinical social work supervision. New York: Haworth Press, 1983, xx, 376. ISBN 0866561978. info
  • REID, William J. a Laura EPSTEIN. Task-centered casework. New York: Columbia University Press, 1972, vi, 275 s. ISBN 0-231-03466-0. info
Výukové metody
- přednášky;
- hraní rolí;
- skupinové diskuse;
- skupinové projekty;
Metody hodnocení
- Zpracování skupinového projektu;
- Závěrečný písemný test;
(max. 100 bodů, min. 60%)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020.