FSS:ZURb1420 Data pro žurnalisty II - Informace o předmětu
ZURb1420 Data pro žurnalisty II
Fakulta sociálních studiíjaro 2022
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jan Boček (cvičící)
- Garance
- Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Út 22. 2. 14:00–17:40 Rádio 544, Út 15. 3. 14:00–17:40 Rádio 544, Út 5. 4. 14:00–17:40 Rádio 544, Út 26. 4. 14:00–17:40 Rádio 544
- Předpoklady
- ZURb1221 Data v žurnalistice
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/10, pouze zareg.: 0/10 - Mateřské obory/plány
- předmět má 35 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prakticky využít teoretické dovednosti získané v předmětu Data v žurnalistice. Studenti pracují v tříčlenných týmech na vlastním článku: zvolí téma, získají data, analyzují je, vytvoří vizualizace a finální článek. Studenti na tématech pracují samostatně, 4× za semestr proběhne společná konzultace.
- Výstupy z učení
- Studenti se v předmětu naučí:
(1) synergicky využívat nástroje pro analýzu a vizualizaci dat;
(2) synteticky pracovat se získanými daty, analyzovat je a interpretovat a
(3) samostatně vytvořit komplexní žurnalistický produkt založený na principech datové žurnalistiky a analýzy dat. - Osnova
- 1. Úvodní setkání, vytvoření pracovních týmů, zadání projektu.
- 2. Společná konzultace rozpracovaných projektů.
- 3. Společná konzultace rozpracovaných projektů.
- 4. Závěrečná konzultace, alternativně kolokvilání prezentace a evaluace projektů.
- Literatura
- Knaflic, C. N. (2015). Storytelling with data: A data visualization guide for business professionals. John Wiley & Sons.
- VALLANCE-JONES, Fred a David MCKIE. The data journalist : getting the story. Edited by William Wolfe-Wylie - Glen McGregor. Ontario: Oxford university press, 2017, xiii, 266. ISBN 9780199020065. info
- The SAGE handbook of social media research methods. Edited by Luke Sloan - Anabel Quan-Haase. Los Angeles: SAGE Reference, 2017, xxvii, 679. ISBN 9781473916326. info
- KIRK, Andy. Data visualisation : a handbook for data driven design. First published. Los Angeles: Sage, 2016, xiv, 347. ISBN 9781473912137. info
- Social media, sociality, and survey research. Edited by Craig A. Hill - Elizabeth Dean - Joe Murphy. Hoboken: Wiley, 2014, xxv, 334. ISBN 9781118379738. info
- The data journalism handbook. Edited by Jonathan Gray - Liliana Bounegru - Lucy Chambers. 1st ed. Sebastopol, CA: O'Reilly Media, 2012, xvii, 220. ISBN 9781449330064. URL info
- Výukové metody
- Skupinové diskuse a konzultace, týmová práce pod vedením mentora, projektová výuka, vytváření mediálního produktu, prezentace a evaluace.
- Metody hodnocení
- Závěrečný projekt, kolokvium.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2022/ZURb1420