FSS:ZURb1616 Digital Trends - Informace o předmětu
ZURb1616 Digital Trends and New-Smart-AI Media
Fakulta sociálních studiíjaro 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Katalin Fehér (cvičící)
Mgr. Iveta Jansová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Iveta Jansová, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 8. 2. 14:00–19:40 AVC, Čt 9. 2. 8:00–11:40 AVC, 14:00–17:40 AVC, Pá 10. 2. 8:00–11:40 AVC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 35 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Smart environments and AI-based services are shaping the new media trends. This course provides a project-based introduction into the contemporary digital media. Students will understand the engines of digital transformation via emerging technologies and their social-cultural adaptations. The ultimate goal is to prepare the participants for their tech-media related future jobs on media, journalism, marketing or PR as upcoming trends.
- Výstupy z učení
- Students will be able to:
understand digital transformation
analyse the emerging digital technologies in social-cultural context
manage New-smart-AI media-based productions
develop the critical approaches on contemporary digital media - Osnova
- Introduction
- Digital transformation in society, culture and business Trends in digital media
- Project work: new media service
- Project presentation: new media production
- Trends in smart services
- Project work: smart media services
- Project presentation: smart media production
- Trends in AI technology
- Project work: AI-based media services
- Project presentation: AI-based media production
- Summary and feedback
- Literatura
- Feher, K., Vicsek, L. & Deuze, M. Modeling AI Trust for 2050: perspectives from media and info-communication experts. AI & Soc (2024). https://doi.org/10.1007/s00146-023-01827-6
- Couldry, N. (2008). Mediatization or mediation? Alternative understandings of the emergent space of digital storytelling. New Media & Society, 10(3), 373-391. https://doi.org/10.1177/1461444808089414
- Feher, K. (2021). Digital identity and the online self: Footprint strategies – An exploratory and comparative research study. Journal of Information Science, 47(2), 192-205. https://doi.org/10.1177/0165551519879702
- K. Feher, "Trends and business models of new-smart-AI (NSAI) media," 2020 13th CMI Conference on Cybersecurity and Privacy (CMI) - Digital Transformation - Potentials and Challenges(51275), Copenhagen, Denmark, 2020, pp. 1-6, doi: 10.1109/CMI51275.2020.9
- Výukové metody
- lecture and seminar
- Metody hodnocení
- Project presentation in teamwork: new media production - 30%
Project presentation in teamwork: smart media production - 30%
Project presentation in teamwork: AI-based media production - 40% - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2023/ZURb1616