FSS:ZUR114 Mediální projekt - Informace o předmětu
ZUR114 Mediální projekt
Fakulta sociálních studiípodzim 2008
- Rozsah
- 1/1. 6 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc. (přednášející)
PhDr. Mgr. Zdeněk Havlíček (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová - Rozvrh
- Čt 12:00–13:30 U32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Osnova
- Základní roviny masové komunikace. Základní funkce médií. Mediální podnikání a mediální průmysl. Organizace médií. Vlastník médií. Provozovatel médií. Financování médií. Rozpočet. Vlastní a získané finanční prostředky. Inzerce. Sponzorování mediálních projektů. Grantové agentury, nadace a jejich politika. Mediální trh. Faktory ovlivňující aktivity na mediálním trhu. Mediální projekt jako podnikatelský či grantový záměr. „Volné“ kapacity na mediálním trhu. Strategie uplatňující se na mediálním trhu. Proces vytváření mediálního projektu. Časový realizační harmonogram na ose mediální projekt – mediální produkt. Financování mediálního projektu. Vznik realizačního týmu (vymezení kompetencí, cílů, úkolů a realizačního plánu). Vznik a oponentura mediálního projektu. Cílová konzumentská skupina, které je mediální produkt určen. Produkční a distribuční mediální systémy. Výroba mediálního produktu. Preprodukce, produkce a postprodukce. Typy mediálních produktů (žánry a formáty). Struktura mediálního produktu (podle základních druhů médií). Působení mediálního produktu na publikum. Medializace mediálního projektu. Prodej mediálního produktu. Analýza a hodnocení mediálního produktu. Beseda s vlastníkem mediální instituce/organizace, s tvůrcem úspěšného mediálního projektu/produktu, s představitelem grantové agentury či nadace.
- Literatura
- PAVELKA, Jiří. Mediální projekt. Brno: MU, FSS, 2003. info
- BERGER, Peter L. a Thomas LUCKMANN. Sociální konstrukce reality :pojednání o sociologii vědění. Translated by Jiří Svoboda. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999, 214 s. ISBN 80-85959-46-1. info
- BRANSTON, Gill a Roy STAFFORD. The media student's book. 2nd. ed. London: Routledge, 1999, xii, 468 s. ISBN 0-415-17307-8. info
- POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti : veřejná komunikace ve věku zábavy. Translated by Irena Reifová. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 1999, 190 s. ISBN 8020407472. info
- MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Jan Jirák - Marcel Kabát. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 447 s. ISBN 80-7178-200-9. info
- STRINATI, Dominic. An introduction to theories of popular culture. London: Routledge, 1995, xviii, 301. ISBN 0415124700. info
- MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím : extenze člověka. Edited by Jaroslav Střítecký, Translated by Miloš Calda. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1991, 348 s. ISBN 8020702962. info
- Metody hodnocení
- Požadavky na studenty vymezuje e–learningová podoba kurzu. E–learningový program poskytuje návod, jak studovat, pracovní harmonogram, zadání písemných úkolů i základní studijní literaturu. Písemné úkoly: Čtyři menší písemné práce (deskripce celoplošného tištěného média, výklad základních funkcí medií a jejich ilustrace na konkrétní produktu, dopis hodnotící úroveň celoplošného tištěného média, nabídkový dopis, grantová žádost) a seminární práce – vlastní mediální projekt. Prezentace a obhajoba mediálního projektu v rámci kurzu. Vyučující hodnotí jednotlivé písemné práce i prezentaci projektu. Zápočet studenti získávají na základě přijetí prací a úspěšné prezentace projektu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2008/ZUR114