FSS:SOC567 Narratives, Icons, Identities - Informace o předmětu
SOC567 Narratives, Icons, Identities
Fakulta sociálních studiípodzim 2012
- Rozsah
- 2/0/0. 10 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Csaba Szaló, Ph.D. (přednášející)
Dr. Aleš Burjanek, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Ing. Radim Marada, Ph.D.
Oddělení sociologie – Katedra sociologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Soňa Enenkelová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení sociologie – Katedra sociologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Út 16:00–17:40 U35
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Sociologie (program FSS, N-SO)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen
porozumět a vysvětlit kličové pojmy sociologie formování identit jako jsou například kolektivní identita, osobní identita, sociální identita, třídní vědomí, etnické identity a proces etnizace, genderové identity, lokální identity, národní identity, kosmopolitní identity;
analyzovat základní sociologické perspektivy formování identit.
na základě nabytých znalostí formulovat sociologické interpretace empirických případů formování identit - Osnova
- ...
- Literatura
- povinná literatura
- Mitchell, W. 1986. Iconology : image, text, ideology. Chicago: University of Chicago Press.
- neurčeno
- Panofsky,Erwin.2012.“On the Problem of Describing and InterpretingWorks of theVisualArts.” Critical Inquiry 38(3): 467–482.
- Stites, Richard. 1985.“Iconoclastic Currents in the Russian Revolution: Destroying and Preserving the Past.” Pp. 1–24 in Bolshevik Culture, edited by Abbott Gleason and Richard Stites. Bloomington: Indiana University Press.
- Wolf, Christa. 1984. Patterns of Childhood . New York: Farrar, Straus, and Giroux.
- Alexander, Jeffrey. C. 2008.“Iconic Experience in Art and Life.” Theory, Culture & Society 25(5):1.
- KOSELLECK, Reinhart. Futures past : on the semantics of historical time. Translated by Keith Tribe. New York: Columbia University Press, 2004, xx, 317. ISBN 0231127715. info
- KOSELLECK, Reinhart. The practice of conceptual history : timing history, spacing concepts. Edited by Hayden V. White, Translated by Todd Samuel Presner. Stanford, California: Stanford University Press, 2002, xiv, 363. ISBN 0804740224. info
- Výukové metody
- přednášky, semináře, prezentace.
- Metody hodnocení
- průbežné pisemné přípravy, průběžná písmená práce, závěrečná studie
- Informace učitele
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2012/SOC567