FSS:PSY281 Vedení úvodního rozhovoru s kl - Informace o předmětu
PSY281 Vedení úvodního rozhovoru s klientem
Fakulta sociálních studiípodzim 2015
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Maruniaková (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Maruniaková
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Pá 2. 10. 9:45–16:45 U35, Pá 9. 10. 9:45–16:45 U35, Pá 30. 10. 9:45–16:45 U35
- Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/12
Jiné omezení: zápis se souhlasem vyučujícího - Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na rozvoj základních kompetencí psychologa, které jsou využívány při rozhovoru s klientem, především při úvodním setkání. Jeho cílem je pomoci studentům vytvořit základ pro osvojování profesních kompetencí v průběhu studia. Získané kompetence mohou studenti využít v různých kontextech profesního působení (psychoterapie a klinická psychologie, psychologie práce, pedagogická a školní psychologie, psychodiagnostika, vzdělávání, výzkum apod.), kde je součástí práce psychologa kontakt s druhým člověkem. Předmět je postaven především na praktickém nácviku dovedností a společných diskusích. Vyžaduje proto aktivní zapojení každého studenta. Součástí předmětu je rovněž teoretické ukotvení získaných dovedností (porozumění jejich významu, znalost různých forem apod.) a propojování dovedností se znalostmi z dalších předmětů bc. stupně.
- Osnova
- Vytváření bezpečné atmosféry
- Aktivní naslouchání
- Mapování, kladení otázek
- Kontraktování
- Práce sám se sebou: sebereflexe, sebepodpora, sebepéče
- Základní etické aspekty práce s klienty
- Výukové metody
- skupinové diskuse, praxe ve dvojicích a trojicích, individuální i skupinové úkoly
- Metody hodnocení
- účast na seminářích (90%), aktivní zapojení (v diskusích, modelových situacích, aktivity v malých skupinách), zpracování 2 písemných sebereflexí a 2 skupinových úkolů v průběhu semestru, povinná četba (cca 100 stran textu) mezi jednotlivými setkáními
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2015/PSY281