FSS:ZUR589o Cultural History of Advertisin - Informace o předmětu
ZUR589o Cultural History of Advertising
Fakulta sociálních studiípodzim 2015
- Rozsah
- 1/1. 8 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jean Paule Retzinger, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavel Sedláček (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Čt 13:30–15:00 Studio 527
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-KS)
- Cíle předmětu
- This class is designed to familiarize students with the history of advertising and the growth of a consumer culture in the United States. Advertising is examined against a backdrop of American history from the late 19th century to the present with attention to key cultural themes and values expressed in--and appropriated by--advertising messages. Course readings will also familiarize students with semiotic theory to assist in analyzing print advertisements.
- Výukové metody
- Students are required to write two (2-3 page) analytical papers for the class. These assignments are intended to help students' analyze contemporary print advertisements (from either US or Czech magazines) and to reflect on similarities in advertising strategies (both visual and verbal) in the past and present. Please be prepared to discuss course readings on the day they are assigned. Students are expected to attend and participate in class each week. If for any reason you are unable to attend a class session, please notify the instructor in advance. More than two absences during the semester will negatively affect your final grade for the course.
- Metody hodnocení
- Course Assignments and Grade Percentages: 2 Short Writing Assignments (30% each)...60%, Take-home Final Exam (Due: 17 December 2015)...25%, Attendance and participation...15%
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2015/ZUR589o