FSS:SPR469 Skupina a rozvoj - Informace o předmětu
SPR469 Sebezkušenostní skupina a rozvoj
Fakulta sociálních studiípodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mirka Nečasová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ladislav Otava, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Pá 10:00–16:00 P21
- Předpoklady
- KREDITY_MIN(20) && SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 67 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/67, pouze zareg.: 0/67, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/67 - Mateřské obory/plány
- Sociální práce (program FSS, N-SP)
- Veřejná politika a lidské zdroje (program FSS, N-SP)
- Veřejná politika a lidské zdroje (program FSS, N-SP, směr Personální management a organizační rozvoj)
- Veřejná politika a lidské zdroje (program FSS, N-SP, směr Sociální politika)
- Veřejná politika a lidské zdroje (program FSS, N-SP, směr Trh práce, politika zaměstnanosti a rozvoj lidských zdrojů)
- Cíle předmětu
- - sebepoznání, osobní růst a rozvoj, práce v interakcích a s interakcemi - prohloubení porozumění sobě i druhým, vlastním osobnostním předpokladům pro výkon profese, významu studiem získávaných znalostí a dovedností, - zvýšení schopnosti studentů aplikovat teorie oboru při výkonu profese - posílení pevnosti vlastní subjektivity, opravdovosti, empatie - posílení vnímání hranic profesního a osobního života, silných a slabých stránek - rozvoj uvědomění si významu vlastních názorů, postojů, hodnot klíčových pro výkon profese
- Osnova
- Náplň kurzu: Skupinová setkání během semestru s diskusí nad účastníky vnášenými tématy týkající se různých aspektů studijního, pracovního a osobního života frekventantů. Vedoucími skupiny jsou tato témata směřována do kontextu zejména vzdělávacího a pracovního procesu frekventantů. Během skupinové práce jde o posílení osobní a profesní identity prostřednictvím přímého náhledu na sebe sama, náhledu ostatních a na ostatní, získání a/nebo prohloubení orientace v interakcích. Techniky – volné asociace, diskuse, zpětná vazba, reflexe, interpretace, analýza přenosu a protipřenosu, korektivní zkušenost. Organizace zahájení: Studenti po zaregistrování kurzu podají prostřednictvím Informačního systému MU žádost o souhlas se zápisem a zapíší se k osobnímu pohovoru (průchod na seznam k pohovoru TUDY a dále → Upravit dokument → Upravit v prohlížeči). Studenti ze seznamu absolvují individuální vstupní pohovor. Studenti k pohovoru přinesou text (s rozsahem jedné normostrany) s odpovědí na otázku „Proč chci absolvovat sebezkušenostní skupinu?“. Vybraným studentům bude udělen souhlas se zápisem.
- Literatura
- ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008, 798 s. ISBN 978-80-247-1407-3. info
- The unconscious at work : individual and organizational stress in the human services. Edited by Anton Obholzer - Vega Zagier Roberts. 1st pub. Hove: Brunner-Routledge, 1994, xviii, 224. ISBN 0415102065. info
- Výukové metody
- Obecně: Kurz proběhne v 7 blocích po 6 výukových hodinách (6 bloků průběžných; 1 blok závěrečný). Závěrečný blok je pro všechny povinný. Studenti se zavazují dodržovat pravidla obvyklá v profesionálním prostředí pomáhajících profesí, zejména mlčenlivost. Studenti mají možnost požádat o individuální sezení. Počet hodin: Celkový naplánovaný počet hodin je 80 (1 hodina vstupní pohovor včetně psaní motivačního dopisu; 42 hodin na skupinových setkáních; 6 hodin psaní deníku; 11 hodin psaní závěrečné práce; 20 hodin čtení literatury). Pro úspěšné absolvování předmětu je možná absence na jednom bloku, všechny ostatní aktivity jsou povinné bez rezervy. Po dohodě se skupinou je možné přidat hodiny na základě domluvy celé skupiny (např. pokud by někomu hodiny chyběly z důvodu absence na 2 blocích). Studenti se omlouvají z nepřítomnosti na skupině předem, prostřednictvím e-mailu vedoucím skupiny. Vstupní pohovor: Cca 15 min. o tom, co student/ka napsal/a do motivačního dopisu Bloky: Pátek; 09:45 – 15:00. Seminární práce (deník): Student/studentka po každém průběžném bloku vypracuje deník (volný text s myšlenkami, pocity, dojmy, postřehy …, které má ze skupiny) a uloží do IS. Termín odevzdání: nejpozději v pondělí do 09:00 hod. následujícím po proběhnutém bloku. Deník se píše i při absenci. Závěrečná práce: Po posledním průběžném bloku student/studentka vypracuje na základě zkušenosti s děním ve skupině, a s případným využitím odborné literatury, závěrečnou práci a uloží ji do ISu. Termín odevzdání viz níže. K vypracování eseje studenti mohou využít průběžné záznamy. Rozsah závěrečné eseje: 2500 (+-250) slov. Struktura eseje bude vyvěšena v ISu. Závěrečný blok: Téma závěrečného bloku: „V závěrečné práci jsem psal/a o …“.
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/go/SPR469_2018
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2018/SPR469