MV711K Úvod do marketingu

Právnická fakulta
podzim 2024
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
JUDr. Johan Schweigl, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.
Katedra finančního práva a národního hospodářství – Právnická fakulta
Kontaktní osoba: Zuzana Suchá
Dodavatelské pracoviště: Katedra finančního práva a národního hospodářství – Právnická fakulta
Předpoklady
! MV711Zk Úvod do marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl seznámit posluchače se základy marketingové analýzy a marketingového řízení organizace. Student by měl být po absolvování předmětu schopný: porozumět marketingovým principům a metodám, aplikovat výzkum trhu, sestavit SWOT analýzu a jiné druhy analýz a aplikovat znalosti při zřizování advokátní kanceláře. Hlavním cílem předmětu je kromě získaných teoretických znalostí z marketingu zpracovat vlastní marketingový projekt a tento projekt prezentovat a obhájit ve výuce.
Výstupy z učení
Student se v rámci předmětu Úvod do marketingu seznámí se základními marketingovými pojmy a marketingovými nástroji. Seznámí se se základy marketingové analýzy, s marketingovým informačním systémem a jeho využitím v praxi. Získané znalosti využije ke zpracování vlastní případové marketingové studie. Teoretické znalosti budou konfrontovány v praxi prostřednictvím odborných exkurzí.
Osnova
  • Marketing a trh. Základní pojmy a kategorie. Tvorba marketingové filozofie. Marketingové řízení firmy. Informační systém - základ marketingového řízení. Marketingový výzkum trhu. Marketingový mix. Výrobek a životní cyklus. Cena a cenová strategie firmy. Distribuce výrobků. Komunikace a stimulování prodeje. Organizace marketingového řízení firmy. Mezinárodní marketing. Zpracování a prezentace marketingového projektu.
Literatura
    doporučená literatura
  • ŽÁK, Petr. Kreativita a její rozvoj. 2. aktualizované a doplněn. V Brně: Motiv Press, 2017, 342 stran. ISBN 9788087981238. info
  • SOLOMON, Michael R., Greg W. MARSHALL a Elnora W. STUART. Marketing : očima světových marketing manažerů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, vi, 572. ISBN 802511273X. info
  • Marketing, management :analýza, plánování, realizace a kontrola. Edited by Philip Kotler - Václav Dolanský. 3. dopl. a uprav. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1997, 789 s. ISBN 80-85605-08-2. info
Výukové metody
Přednášky a praktické semináře zaměřené na aplikaci znalostí získaných na přednáškách.
Metody hodnocení
Podmínkou pro udělení kolokvia je docházka (jedna povolená, řádně omluvená absence) a zpracování a obhájení vlastního marketingového projektu. Téma marketingového projektu je aktuální a prakticky orientované.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Výuka probíhá interaktivní metodou s důrazem na individuální plnění zadaných úkolů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.