MV843K Mediální právo

Právnická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. JUDr. Jiří Kroupa, CSc. (přednášející)
JUDr. Ondřej Moravec, Ph.D. (přednášející)
JUDr. Kateřina Šimáčková, Ph.D. (přednášející)
JUDr. Ladislav Vyhnánek, Ph.D., LL.M. (přednášející)
Mgr. Kamila Abbasi, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Martina Grochová, Ph.D. (pomocník)
Garance
JUDr. Kateřina Šimáčková, Ph.D.
Katedra ústavního práva a politologie – Právnická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra ústavního práva a politologie – Právnická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MV843K/01: Po 26. 2. až Pá 18. 5. Út 18:15–19:45 140, K. Šimáčková
MV843K/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Šimáčková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Prezentovat problematiku médií v současné společnosti a poukázat na právní úpravu jejich činnosti v ČR.Na konci tohoto kurzu budou student schopen orientace v české i evropské mediální legislativě.
Osnova
  • 1.Mediální právo.Pojem a prameny.2.Masová komunikace.3.Média a společnost.4.Média a jejich právní regulace,5.Tiskový zákon.6.Elektronická média.7.Mediální rady.8.Svoboda projevu a ochrana osobnosti.9.Práva a povinnosti novináře.10.Reklama.11.Normy EU a regulace médiií.12.Mediální právo v komparaci.13.Aktuální problémy mediálního práva.
Literatura
    povinná literatura
  • KROUPA, Jiří, Pavel MOLEK, Kateřina ŠIMÁČKOVÁ a Ladislav VYHNÁNEK. Mediální právo. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 248 s. ISBN 9788021048843. info
    doporučená literatura
  • JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 413 s. ISBN 9788073674663. info
  • MUSIL, Josef. Sociální a mediální komunikace. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010, 256 s. ISBN 9788074520020. info
  • BARTOŇ, Michal. Svoboda projevu a její meze v právu ČR. Praha: Linde, 2002, 316 s. ISBN 807201367X. info
  • Politické kampaně, volby a politický marketing. Edited by Pavel Šaradín. Vyd. 1. V Olomouci: Periplum, 2007, 142 s. ISBN 9788086624365. info
  • TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 191 s. ISBN 8073670968. URL info
  • REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 327 s. ISBN 8071789267. info
Výukové metody
přednášky
Metody hodnocení
kolokvium
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.