PrF:D4PIT10 Ochrana informací IV - Informace o předmětu
D4PIT10 Ochrana informací v mezinárodním a evropském právu IV
Právnická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. JUDr. Radim Polčák, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. JUDr. Pavel Koukal, Ph.D.
Ústav práva a technologií – Právnická fakulta
Kontaktní osoba: Hana Jelínková - Předpoklady
- Tento předmět nemá k zapsání žádné předpoklady. Obecným předpokladem je pokročilá znalost anglického jazyka včetně odborné terminologie oborů práva duševního vlastnictví a občanského práva.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Právo informačních a komunikačních technologií (program PrF, D-TPV4) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem kursu je vysvětlit problematiku informací veřejného sektoru a diskutovat související problémy.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování tohoto předmětu bude student schopen:
Rozumět regulatornímu rámci informací veřejného sektoru;
Řešit kolize mezi dotčenými právy a zájmy při poskytování informací veřejného sektoru;
Kriticky diskutovat nedostatky aktuální právní úpravy - Osnova
- Informace veřejného sektoru – pojem a základní právní úprava;
- Open Data a otevřenost veřejné správy a její limity;
- Big data – pojem a související právní problémy;
- Znovuvyužití informací veřejného sektoru a práva a zájmy jednotlivce
- Literatura
- Custers, Bart and Uršič, Helena, 2016. Big data and data reuse: a taxonomy of data reuse for balancing big data benefits and personal data protection. International Data Privacy Law. 1 February 2016. Vol. 6, no. 1, p. 4–15. DOI 10.1093/idpl/ipv028.
- Koops, Bert-Jaap and Newell, Bryce Clayton and Timan, Tjerk and Škorvánek, Ivan and Chokrevski, Tom and Galič, Maša, A Typology of Privacy (March 24, 2016). University of Pennsylvania Journal of International Law 38(2): 483-575 (2017); Tilburg Law School
- Borgesius, Frederik Zuiderveen; Gray, Jonathan and Eechoud, Mireille Van, 2015. Open Data, Privacy, and Fair Information Principles: Towards a Balancing Framework. Berkeley Technology Law Journal. 2015. Vol. 30, no. 3, p. 2073–2132.
- Výukové metody
- individuální a skupinové konzultace, samostatné řešení vědeckého zadání, prezentace výstupů vědecké práce formou kolokvia
- Metody hodnocení
- Odborný text zpracovaný jako řešení zadaného vědeckého problému (50%), prezentace výstupů samostatného výzkumu ve formě kolokvia (50%)
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/law/jaro2019/D4PIT10