LP102ZK Podniková strategie a právo

Právnická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/0. 10 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LLM (přednášející)
prof. Ing. Karel Rais, CSc., MBA (přednášející)
doc. Ing. Otakar Smolík, CSc., MBA (náhr. zkoušející)
Garance
doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LLM
Kontaktní osoba: Bc. Alžběta Rašková
Dodavatelské pracoviště: Právnická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování modulu účastníci: a) Porozumí východiskům, procesu a významu strategického řízení a plánování v organizacích pro dosahování konkurenční výhody b) Seznámí se se zákonitostmi organizačního rozvoje a vlivy vnějšího a konkurenčního prostředí c) Budou schopni používat logickou posloupnost analytických technik vedoucích k formulování podnikatelské strategie d) Porozumí významu generických konkurenčních strategií a zvláštnostem spojených s řízením jejich uplatňování v jednotlivých funkčních strategiích a při řízení organizace samotné e) Porozumí významu právního prostředí pro formulování korporátní strategie f) Porozumí obsahu a metodám vedoucím k formulování jednotlivých funkčních strategií g) Naučí se reálně hodnotit strategický potenciál a kapacitu organizace včetně analýzy strategických zdrojů h) Naučí se pracovat se základními technikami a nástroji pro formulování strategických cílů a globální podnikatelské strategie organizace
Osnova
  • • Zaměření modulu a jeho hodnocení (písemná práce) • Předmět strategického řízení • Klasifikace strategií. Generické a funkční strategie. Podnikatelská strategie. • Poslání, vize a strategické cíle organizace • Strategická analýza a potenciál podnikatelských oblastí • Analýza vnějšího, vnitřního a konkurenčního prostředí • Generické konkurenční strategie • Funkční strategie • Chování organizací a organizační rozvoj • Podniková strategie a strategické řízení v kontextu práva • Konzultace zadání písemné práce • Hodnocení a přehled modulu
Literatura
    doporučená literatura
  • SOUČEK, Zdeněk. Firma 21. století : (předstihněme nejlepší!!!). 2. vyd. Praha: Professional Publishing, 2010, 258 s. ISBN 9788074310072. info
  • MAREK, Karel. Smluvní obchodní právo, kontrakty. 1.dotisk 4.aktualiz.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 477 s. Spisy PrF MU. Řada teoretická ; Svazek 346. ISBN 978-80-210-4619-1. info
  • DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2001, xiv, 256. ISBN 8071796034. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou prezentace podporované PowerPointovou vizualizací prezentované problematiky. Základní metody výuky jsou vedle výkladu také řízené diskuse s účastníky modulu. Modul rovněž předpokládá samostatné studium z doporučené literatury a vypracování písemné práce. Součástí výuky jsou také individuální konzultace v průběhu případně po skončení modulu.
Metody hodnocení
Předmět a způsob hodnocení: 100% písemná práce Popis a význam způsobu hodnocení: Hodnocení bude provedeno na základě písemné práce vypracované zejména na základě zkušeností z vlastní praxe účastníka – tzv. work based assignment (100%) v rozsahu 2.000 – 3.000 slov. Přesné zaměření práce a bližší charakteristiky testu budou konzultovány v průběhu výuky modulu případně následných konzultací po skončení modulu. Charakteristika písemné práce a způsob hodnocení: Identifikujte problém strategického kontextu se specifickými právními implikacemi v organizaci dle Vašeho výběru, a který má významný vliv na chování organizace. Analyzujte komponenty korporátní strategie odrážející možné dopady právních dopadů problému, navrhněte relevantní řešení (v několika variantách) a zdůvodněte ho užitím analytických vhodných metod.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, jaro 2015.