MPDR081 Didaktická propedeutika

Lékařská fakulta
jaro 2019
Rozsah
2/0/0. 30. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Vladimíra Neužilová (přednášející), PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (zástupce)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (pomocník)
Garance
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
St 8:00–9:40 učebna 36
Předpoklady
MPFI071 Filosofie
MPFI071
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - porozumět základním pojmům studované disciplíny - vysvětlit vztahy a souvislosti mezi sledovanými atributy předmětu - použít informace oboru k rozšíření vlastního náhledu na studovanou problematiku - vytvořit si databázi základních pojmů a jejich vzájemných vazeb - předkládat odůvodněná stanoviska na základě nově získaných poznatků - věcně argumentovat v mezích studované disciplíny včetně hledání a nacházení dalších interdisciplinárních vztahů - promyšleně zaujímat stanoviska ke studované problematice
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět základním pojmům studované disciplíny
- vysvětlit vztahy a souvislosti mezi sledovanými atributy předmětu
- použít informace oboru k rozšíření vlastního náhledu na studovanou problematiku
- vytvořit si databázi základních pojmů a jejich vzájemných vazeb
- předkládat odůvodněná stanoviska na základě nově získaných poznatků
- věcně argumentovat v mezích studované disciplíny včetně hledání a nacházení dalších interdisciplinárních vztahů
- promyšleně zaujímat stanoviska ke studované problematice
Osnova
  • Základní okruhy: Moderní didaktika Cíle vzdělávání Kurikulum Vyučovací proces a jeho fáze Výukové metody Organizace výuky Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti Názornost Pedagogická komunikace Hodnocení a klasifikace Moderní média Příprava na výuku Pozorování, záznam pedagogických situací Hospitace, hodnocení Závěry z průzkumu ve škole LITERATURA: MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1995. Kolektiv. Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. Brno : MU, 1998. MAŇÁK, J. a kol. Alternativní metody a postupy. Brno : MU, 1997. Průcha, J. a kol. Pedagogický slovník. Praha : Portál,1998.
Literatura
  • Průcha, J. a kol. Pedagogický slovník. Praha: Portál,1998.
  • Kolektiv. Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. Brno: MU, 1998.
  • Maňák, J. a kol. Alternativní metody a postupy. Brno: MU, 1997.
Výukové metody
- teoretická příprava formou přednášky se samostatným studiem odborných zdrojů a využitím distančních materiálů v elektronické podobě
Metody hodnocení
- student si u ústní nebo písemné zkoušky vylosuje jedno z témat přednášky, k úspěšnému splnění předmětu je nutné zodpovědět zvolené téma správně a reagovat na případné dotazy zkoušejícího
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2019/MPDR081