BVMA061p Marketing

Lékařská fakulta
jaro 2000
Rozsah
2/0/0. Ukončení: k.
Vyučující
Ing Petr Procházka, CSc. (přednášející), prof. MUDr. Bc. Zuzana Derflerová Brázdová, DrSc. (zástupce)
Garance
prof. MUDr. Bc. Zuzana Derflerová Brázdová, DrSc.
Ústav preventivního lékařství – Teoretická pracoviště – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Jiřina Ježová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Sylabus predmetu Marketing pro bakalarske studium Vyziva cloveka
  • Cilem predmetu je rozvinout znalosti studentu v oblasti marketingu s hlavnim durazem na marketing uplatnovany v potravinarstvi a v zemich Evropske unie. Absolvovanim predmetu student ziska znalosti o aplikaci marketingovych metod v potravinarstvi a osvoji si prakticke postupy pro reseni konkretnich problemu.
  • Obsah predmetu:
  • Zakladni marketingove pojmy, definice marketingu, definice trhu, smena, hlavni cile mark. cinnosti.
  • Vyvojova stadia markeningu, marketingove koncepce.
  • Strategicke planovani, podnikatelsky zamer, poslani podniku, metodicke aspekty tvorby planu.
  • Marketingove prostredi podniku.
  • Nabidka a poptavka.
  • Marketingovy mix: - vyrobek, - cena, -distribuce vyrobku.
  • Komunikacni mix: - reklama, - publicita, - prodej.
  • Marketingovy vyzkum. Analyza konkurence, konkurencni strategie.
  • Chovani zakazniku. Marketing sluzeb. Mezinarodni marketing.
  • Literatura:
  • Kotler,P.: Marketing, management, Victoria Publishing, Praha, 1997
  • Meffertk,H.: Marketing, management, Grada 1996
  • Ssvetlik,J.: Marketing cesta k trhu, EKKA Zlin, 1994
  • Horakova, I.: Marketing v soucasne svetove praxi. Grada Praha, 1996
  • Prochazka, P.: Marketing, MZLU Brno, 1993
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.