BZAJ0222 Angličtina II - cvičení

Lékařská fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. František Březina (přednášející)
Mgr. Radomíra Bednářová (cvičící)
Mgr. Robert Helán, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Jana Vyorálková (pomocník)
Garance
Mgr. Radomíra Bednářová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Radomíra Bednářová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Rozvrh
Po 21. 3. až Po 23. 5. Po 9:10–11:40 C15/113
Předpoklady
BZAJ0121 Angličtina I - cvičení
Úspěšné zakončení prvního semestru zápočtovým testem, který zozhledňuje jednotlivé jazykové dovednosti. V začátku kurzu (září daného školního roku) jeho účastníci dosáhali minimálních jazykových znalostí úrovně B1 podle Evropského referenčního rámce pro jazyky. Tyto jsou dále rozvíjeny směrem ke stupni B2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/18, pouze zareg.: 0/18
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu je student schopen popsat a vysvětlit pojmy týkající se jednotlivých vybraných okruhů z oboru zdravotních záchranářů: charakteristika záchranáře; charakteristika komunikace s pacientem při urgentních stavech; základní nejčastější urgentní stavy a kazuistiky; druhy záchranářských systémů; student je schopen aplikovat anglický jazyk při komunikaci s pacienty; interpretovat odborné texty; ovládá gramatické struktury typické pro odborný jazyk; ovládá základy jazyka diskuzí, prezentuje na odborné téma v cílovém jazyce a obhájuje vlastní názoru v plénu kolegů; při prezentaci podává zpětnou vazbu na výkon kolegů.
Osnova
  • 1. týden: Úvod, e-learningová podpora předmětu, požadavky, hodnocení. Presentations and Public Speaking in English I. - theory
  • 2. týden: Presentations and Public Speaking in English II. - theory put into practice
  • 3. týden: A day in the life of a paramedic. Being a paramedic. My studies and the future job.
  • 4. týden: Student Presentation. The character of the paramedica-patient communication.
  • 5. týden: Student Presentation. The most common emergencies, related first aid.
  • 6. týden: Student Presentation. Revision.
  • 7. týden: Student Presentation. Paramedicine - types of responses. The character of the EMS in Czech Republic
  • 8. týden: Student Presentation. ERC guidelines - resuscitation procedure, BLS, ALS algorhythms. Žánr vědeckého textu - abstrakt
  • 9. týden: Student Presentation. Žánr vědeckého článku - analýza textu. Opakování probrané látky zaměřené na písemnou část zkoušky - formát zkoušky písemní i ústní.
  • 10. týden: Opakování a písemná část zkoušky.
  • Probírané gramatické jevy: trpný rod,tvorba otázek, podmínkové věty.
Literatura
  • GOUGH, Chris. English vocabulary organiser :100 topics for self-study. Hove: LTP language, 2001, 224 s. ISBN 1-899396-36-5. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
  • JAROŠČÁK, Miroslav. Anglicko-český tematický slovník :člověk po stránce fyzické. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2005, 863 s. ISBN 8071821942. info
  • GLENDINNING, Eric H. a Ron HOWARD. Professional English in use : medicine. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 175 s. ISBN 9780521682015. info
  • HOUSE, Christine. Grammar no problem : 50 praktických lekcí anglické gramatiky s cvičeními a klíčem. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, 128 s. ISBN 8072383094. info
  • ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
  • Emergency medicine: an illustrated colour text, edited by: Paul Atkinson, Richard Kendall, Lee Van Rensburg ; section editor, Duncan McAuley ; foreword by Jerome R. Hoffman. Edinburgh ; New York : Churchill Livingstone/Elsevier, 2010.
  • Fundamentals of paramedic practice : a systems approach. Edited by Sam Willis - Roger Dalrymple. Chichester: Wiley-Blackwell, 2015, xxii, 460. ISBN 9781118486276. info
  • BAUMRUKOVÁ, Irena. Angličtina pro záchranáře. 2. vydání. Zlín: Tigis, 2013, 341 stran. ISBN 9788074900075. info
  • BULÍKOVÁ, Táňa. Od symptómu k diagnóze v záchrannej službe : kazuistiky. Martin: Osveta, 2010, 138 s. ISBN 9788080633349. info
  • Sanders' paramedic textbook. Edited by Gregory Pete - Aldan Ward. [S.l.]: Mosby, 2010, ix, 1044. ISBN 9780723434436. info
Výukové metody
práce v seminářích, diskuze, práce v páru a skupině, domácí zadání na základě e-learningu a jiných internetových zdrojů, čtení, prezentace v hodinách
Metody hodnocení
Celkové hodnocení zahrnuje následující části: prezentace v cílovém jazyce; zkouška písemná část a ústní část; docházka a zájem o daný předmět. Výuka je ukončena písemnou částí zkoušky a ústní částí. Písemný test zahrnuje učivo za oba semestry školního roku, k úspěšnému zvládnutí testu je potřeba dosáhnout minimálně 60%. Písemný test odráží jednotlivé dovednosti probírabné ve výuce, ale také odborný obsah, který posluchači čerpali jak v hodinách při probírání témat, tak při práci s četbou a slovní zásobou v elearningu. Během kontaktní výuky je kladen důraz na mluvenou komunikaci. Ústní zkouška ověřuje krom jiného přesnost a plynulost mluveného projevu a týká se témat probíraných během výuky.
Informace učitele
Aktuální informace o předmětu, konzultačních hodinách atd. jsou zveřejňovány na webových stránkách oddělení cizích jazyků - http://www.med.muni.cz/cjv
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Studenti se státní jazykovou zkouškou, příp. jejím ekvivalentem (TOEFL, FCE apod.) mohou, ale nemusí, vykonat zkoušku dříve v semestru po domluvě s vyučující
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.