BPPG041c Edukace v porodní asistenci - cvičení

Lékařská fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. celkem 30 hodin. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Blanka Trojanová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Rozvrh
Čt 22. 3. až Čt 24. 5. Čt 10:40–14:00 343
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je chápán jako teoreticko praktický. Předmět je zaměřen na význam, cíle, základní pojmy a zásady výchovně-vzdělávacího procesu a zásady tvorby a prezentace edukačního projektu v práci porodní asistentky. Soustředí se na specifika edukačního procesu v péči o ženu, dítě a celou rodinu ve všech jejích vývojových etapách. Je východiskem formování osobnosti studentky pro výkon profese porodní asistentky. Předpokládané cíle - student bude schopen: - poskytnout základní informace o významu a cílech edukačního procesu, objasnit základní pojmy; - vysvětlit vztah a význam výchovy a vzdělávání a edukace pro profesi porodní asistentky; - aplikovat rámec pro tvorbu a prezentaci při tvorbě vlastního výchovně-vzdělávacího projektu – edukačního plánu; - předvést získané komunikační vědomosti a dovednosti při výstupu; - vytvořit a prezentovat vlastní edukační plán v hodině a v terénu;
Výstupy z učení
student bude schopen: - poskytnout základní informace o významu a cílech edukačního procesu, objasnit základní pojmy; - vysvětlit vztah a význam výchovy a vzdělávání a edukace pro profesi porodní asistentky; - aplikovat rámec pro tvorbu a prezentaci při tvorbě vlastního výchovně-vzdělávacího projektu – edukačního plánu; - předvést získané komunikační vědomosti a dovednosti při výstupu; - vytvořit a prezentovat vlastní edukační plán v hodině a v terénu;
Osnova
  • Obsah / cvičení: - sestavení edukačního plánu a projektu na zvolené téma na základě teorie předmětu a jeho prezentace s následnou diskuzí ve skupině, následná prezentace v terénu, prezentace recenze vybrané pedagogické publikace; - sestavení plánu pro kurz prenatální přípravy a plánu pro výchovu k reprodukčnímu zdraví dětí a mládeže; - vytvoření edukačního materiálu (leták, brožura, pomůcka, plakát, apod.);
Literatura
  • NÖLLKE, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Praha: Grada, 2003, 111 s. ISBN 8024790572. info
  • ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovateĺstve. [1. vyd.]. Martin: Osveta, 2002, 95 s. ISBN 8080631085. info
  • Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 495 s. ISBN 80-7178-170-3. info
Výukové metody
Audiovizuální prezentace, diskuze, příprava a tvorba edukačního projektu, práce ve skupině.
Metody hodnocení
Hodnocení: zápočet - aktivita ve výuce, vytvořený a prezentovaný projekt ve cvičení a v terénu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.