LF:MPDR081 Didaktická propedeutika - Informace o předmětu
MPDR081 Didaktická propedeutika
Lékařská fakultajaro 2018
- Rozsah
- 2/0/0. 30. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Vladimíra Neužilová (přednášející), PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (zástupce)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (pomocník) - Garance
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- St 10:15–11:55 učebna 38
- Předpoklady
- MPFI071 Filosofie
MPFI071 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Optometrie (program LF, N-SZ) (2)
- Zdravotní vědy (program LF, N-SZ, směr Pedagogická specializace optometrie)
- Zdravotní vědy (program LF, N-SZ, směr Pedagogická specializace výživa člověka)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - porozumět základním pojmům studované disciplíny - vysvětlit vztahy a souvislosti mezi sledovanými atributy předmětu - použít informace oboru k rozšíření vlastního náhledu na studovanou problematiku - vytvořit si databázi základních pojmů a jejich vzájemných vazeb - předkládat odůvodněná stanoviska na základě nově získaných poznatků - věcně argumentovat v mezích studované disciplíny včetně hledání a nacházení dalších interdisciplinárních vztahů - promyšleně zaujímat stanoviska ke studované problematice
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět základním pojmům studované disciplíny
- vysvětlit vztahy a souvislosti mezi sledovanými atributy předmětu
- použít informace oboru k rozšíření vlastního náhledu na studovanou problematiku
- vytvořit si databázi základních pojmů a jejich vzájemných vazeb
- předkládat odůvodněná stanoviska na základě nově získaných poznatků
- věcně argumentovat v mezích studované disciplíny včetně hledání a nacházení dalších interdisciplinárních vztahů
- promyšleně zaujímat stanoviska ke studované problematice - Osnova
- Základní okruhy: Moderní didaktika Cíle vzdělávání Kurikulum Vyučovací proces a jeho fáze Výukové metody Organizace výuky Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti Názornost Pedagogická komunikace Hodnocení a klasifikace Moderní média Příprava na výuku Pozorování, záznam pedagogických situací Hospitace, hodnocení Závěry z průzkumu ve škole LITERATURA: MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1995. Kolektiv. Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. Brno : MU, 1998. MAŇÁK, J. a kol. Alternativní metody a postupy. Brno : MU, 1997. Průcha, J. a kol. Pedagogický slovník. Praha : Portál,1998.
- Literatura
- Průcha, J. a kol. Pedagogický slovník. Praha: Portál,1998.
- Kolektiv. Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. Brno: MU, 1998.
- Maňák, J. a kol. Alternativní metody a postupy. Brno: MU, 1997.
- Výukové metody
- - teoretická příprava formou přednášky se samostatným studiem odborných zdrojů a využitím distančních materiálů v elektronické podobě
- Metody hodnocení
- - student si u ústní nebo písemné zkoušky vylosuje jedno z témat přednášky, k úspěšnému splnění předmětu je nutné zodpovědět zvolené téma správně a reagovat na případné dotazy zkoušejícího
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2018/MPDR081