BFAJ0222 Angličtina II

Lékařská fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 30. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zuzana Handlová (cvičící)
Mgr. Jana Klapilová (cvičící)
Mgr. Tereza Kochová (cvičící)
doc. Wei-lun Lu, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Žaneta Stýblová (cvičící)
PhDr. Jana Vyorálková (pomocník)
Garance
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BFAJ0222/01: Pá 7:00–8:40 KOM S116, W. Lu
BFAJ0222/02: Pá 9:00–10:40 KOM S116, W. Lu
Předpoklady
BFAJ0121 Angličtina I - cv.
Úroveň obecného anglického jazyka na úrovni B2 SERRJ. Znalost odborné slovní zásoby předmětu BFAJ0121 Angličtina 1.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout u studentů receptivní (porozumění čtenému a slyšenému), tak produktivní (mluvení, psaní) řečové dovednosti v angličtině včetně vybraných gramatických kapitol na úrovni B2 SERRJ. Kurz dále u studentů rozvíjí znalosti specializované oborové slovní zásoby, prezentační dovednosti a dovednosti písemného projevu pro akademické prostředí, stejně jako dovednosti pro efektivní komunikaci s pacientem, kolegy lékaři a ošetřujícím personálem.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu je student schopen:
popsat a vysvětlit pojmy týkající se tělních systémů (jmenovitě systém vylučovací, endokrinní, rozmnožovací, nervový a smyslový), jejich orgánů, funkcí a onemocnění; ovládá praktickou odbornou slovní zásobu;
aplikovat odborný jazyk při komunikaci s pacienty, lékaři a ošetřujícím personálem, interpretovat odborné texty,
prezentovat a diskutovat na odborné téma, argumentovat, oponovat názory kolegů, napsat motivační dopis;
ovládat vybrané gramatické struktury typické pro odborný a akademický jazyk.
Osnova
  • 1. týden: Úvod, e-learningová podpora předmětu, požadavky, hodnocení, opakování.
  • 2. týden: Presentations and Public Speaking in English, Language of Presentations I.
  • 3. týden: Presentations and Public Speaking in English, Language of Presentations II.
  • 4. týden: Urinary and Reproductive Systems - Anatomy. Student Presentations.
  • 5. týden: Urinary and Reproductive Systems - Pathological Conditions. Student Presentations.
  • 6. týden: Endocrine System - Anatomy. Student Presentations.
  • 7. týden: Endocrine System - Pathological Conditions. Student Presentations.
  • 8. týden: MIDTERM TEST
  • 9. týden: Nervous System - Anatomy. Student Presentations.
  • 10. týden: Nervous System - Pathological Conditions. Student Presentations.
  • 11. týden: Sensory System: Eye - Anatomy and Pathological Conditions. Student Presentations.
  • 12. týden: Sensory System: Ear - Anatomy and Pathological Conditions. Student Presentations.
  • 13. týden: OPAKOVÁNÍ
  • 14. týden: FINAL TEST
  • Probírané gramatické jevy: podmínkové věty, přímá a nepřímá řeč.
  • Kromě výše uvedených tématických okruhů a gramatických jevů je výuka také zaměřena na osvojení komunikativních dovedností - tj. mluvení, poslech, čtení a psaní - na úrovni B2 dle Evropského referenčního rámce. Dále se seminář zaměřuje na komunikaci mezi fyzioterapeutem a pacientem, rehabilitace A cvičení.
Literatura
  • ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
  • BELLÓN AGUILERA, José Luis. Haywood, Louise M. & Vasvári, Louise O. (eds.) (2004), A Companion to the Libro de Buen Amor, Woodbridge: Tamesis. ISBN: 1-85566-094-6. 231 pp. Una breve resena y dos apuntes críticos. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2010, 5 s. Studia romanistica, roč. 10, č. 2, s. 143-147. ISSN 1803-6406. URL info
  • MCCARTER, Sam. Medicine 2. Oxford: Oxford University Press, 2009, 1 CD. ISBN 9780194569583. info
  • GLENDINNING, Eric H. a Ron HOWARD. Professional English in use : medicine. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 175 s. ISBN 9780521682015. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
  • GYŐRFFY, Mária. English for Doctors. 1. vyd. Praha: Triton, 2001, 226 s. ISBN 80-7254-203-6. info
  • KOBYLKOVÁ, Anděla. English for medical students. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 107 s. ISBN 80-210-1771-6. info
Výukové metody
semináře, diskuze, práce ve dvojicích a skupinách, domácí příprava, e-learning, čtení, prezentace
Metody hodnocení
Výše uvedená témata jsou procvičována všemi studijními dovednostmi (čtení, poslech, mluvení a psaní). Doplňkové učební materiály v tištěné i elektronické podobě dodává vyučující. Výuka probíhá formou cvičení. Přítomnost ve cvičeních se bezpodmínečně vyžaduje, tolerují se maximálně dvě řádně omluvené absence přes Studijní oddělení. Výuka je ukončena zkouškou (zk), která ověřuje znalosti z podzimního i jarního semestru. Zkouška se skládá z části písemné a části ústní. Podmínkou k připuštění k písemné části zkoušky je prezentace na odborné lékařské téma v jednom ze seminářů. Podmínkou k připuštění k ústní části zkoušky je úspěšné absolvování písemné části zkoušky (tj. skóre min. 60 procent).
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Studenti se státní jazykovou zkouškou, příp. jejím ekvivalentem (TOEFL, FCE apod.) mohou vykonat zkoušku kdykoliv během semestru.
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.