LF:BVZP021c Základy pedagogiky - cvičení - Informace o předmětu
BVZP021c Základy pedagogiky - cvičení
Lékařská fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/1/0. 15. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 10:00–11:40 učebna 75
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět základy pedagogiky navazuje na pedagogické a psychologické poznatky, které si studenti osvojili v předcházející fázi studia. Cílem výuky a studia je osvojit si myšlení moderní pedagogiky v systémových souvislostech výchovně - vzdělávacích jevů. Důraz je kladen na interaktivní a komunikační aspekty výchovně - vzdělávací práce, na rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti studentů. Studenti jsou podněcováni k tomu, aby byli otevření pro inovace, experimentování a další zkvalitňování výuky. Studenti si osvojí alternativní přístupy k tvorbě kurikula, k metodám výuky, k využívání moderní didaktické techniky. Učí se chápat základní didaktické situace, vidět je ve vzájemných souvislostech a zvládat elementární didaktické dovednosti.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět základním pojmům studované disciplíny,
- vysvětlit vztahy a souvislosti mezi sledovanými atributy předmětu,
- použít informace oboru k rozšíření vlastního náhledu na studovanou problematiku
- vytvořit si databázi základních pojmů a jejich vzájemných vazeb. - Osnova
- Základní okruhy: Moderní didaktika Cíle vzdělávání Kurikulum Vyučovací proces a jeho fáze Výukové metody Organizace výuky Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti Názornost Pedagogická komunikace Hodnocení a klasifikace Moderní média Příprava na výuku Pozorování, záznam pedagogických situací Hospitace, hodnocení Závěry z hospitace ve škole
- Literatura
- Výukové metody
- teoretická příprava formou semináře s důrazem na aktuální výchovné jevy a náročné pedagogické situace
- Metody hodnocení
- zápočet, pravidelná docházka studenta na seminář a seminární práce v rozsahu 3 stránek, kterou student odevzdá v elektronické // tištěné podobě vyučujícímu do dohodnutého termínu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2019/BVZP021c