LF:BZED021c Edukace a předn. činnost - cv. - Informace o předmětu
BZED021c Edukace a přednášková činnost - cvičení
Lékařská fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0.7/0. 10. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Michal Pospíšil (cvičící)
PhDr. Bc. Radek Přecechtěl, DiS. (cvičící) - Garance
- Mgr. Liana Greiffeneggová
Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Čt 14. 3. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 21. 3. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 28. 3. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 4. 4. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 11. 4. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 18. 4. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 25. 4. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 2. 5. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 9. 5. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 16. 5. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence
- Předpoklady
- BZPR011c První pomoc - cvičení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Zdravotnický záchranář (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Předmět je koncipován jako praktický. Jeho hlavním cílem je formovat vztah záchranáře k povolání a rozvíjet jeho odborné kompetence především v oblasti preventivní činnosti, edukace a výuky laické veřejnosti.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen aplikovat pedagogicko-didaktický rámec pro tvorbu a prezentaci při tvorbě vlastního výchovně-vzdělávacího projektu – edukačního plánu; připravený edukační projekt realizuje ve vybrané skupině jedinců v terénu.
- Osnova
- Sestavení edukačního plánu a projektu na zvolené téma na základě teorie předmětu a jeho prezentace s následnou diskuzí ve skupině, následná realizace v terénu.
- Literatura
- První pom oc zážitkem. Pleskot,R., Štěpánek, K. ComputerPress
- FRANĚK, O., VLK, R. Metodická příručka pro výuku první pomoci na středních školách. Praha: PAF GROUP s.r.o., 2014
- První pomoc prožitkem. http://ppp.mimoni.cz/materialy-pro-vyuku-prvni-pomoci-ve-skolach/
- ELIÁŠOVÁ, Radka. První pomoc jako vzdělávací cíl na 2. stupni základních škol. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010.
- www.zdrsem.cz
- FRANĚK, O., VLK, R. Metodická příručka pro výuku první pomoci na základních školách. Praha: PAF GROUP s.r.o., 2014
- FRANĚK, O., TRČKOVÁ, P. První pomoc pro školy. Praha: PAF GROUP s.r.o., 2014
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a do. Praha: Portál, 2017, 483 stran. ISBN 9788026212287. info
- NÖLLKE, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Translated by Petr Kunst. Praha: Grada, 2004, 111 s. ISBN 8024790572. info
- Výukové metody
- Audiovizuální prezentace, diskuze, příprava a tvorba edukačního projektu, práce s literaturou a ve skupině.
- Metody hodnocení
- Hodnocení: zápočet 100% účast ve výuce, aktivita ve výuce, vytvoření edukačního projektu, který bude realizován jako přímá výuka v terénu. Realizace výuky bude potvrzena na školním formuláři.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2019/BZED021c