LF:MIKRP0444s Reflexe praxe IV - seminář - Informace o předmětu
MIKRP0444s Reflexe praxe IV - seminář
Lékařská fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0.5/0. 8. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Simona Saibertová, Ph.D. (cvičící)
Gabriela Rozínková (pomocník) - Garance
- PhDr. Simona Saibertová, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Simona Saibertová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Út 8. 2. 10:00–11:40 F01B1/309, Čt 24. 2. 14:00–15:40 F01B1/309, Čt 24. 3. 14:00–15:40 F01B1/309, Čt 7. 4. 14:00–15:40 F01B1/309
- Předpoklady
- MIKRP0343s Reflexe praxe III - seminář
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Intenzivní péče (program LF, N-IP)
- Intenzivní péče (program LF, N-SZ)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvoj dovedností kritického myšlení prostřednictvím reflexe a prohlubování procesu reflektované ošetřovatelské praxe. Obsahem předmětu je supervizní reflexe hlavního tématu v kontextu odborné praxe. V tomto předmětu je hlavním tématem organizace a realizace supervizní práce u pomáhajících profesí – tedy supervizní minimum.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen Definovat teoretické aspekty supervizní práce u pomáhajících profesí. Pojmenovat managerské činnosti při plánování a organizování supervize v ošetřovatelství. Realizovat profesionální sebereflexi. Znát požadavky reflektované ošetřovatelské praxe.
- Osnova
- Teoretické ukotvení supervizní práce u pomáhajících profesí. Managerské požadavky na realizaci supervizní práce. Reflexe procesu učení v rámci supervizní práce.
- Literatura
- doporučená literatura
- BAŠTECKÁ, Bohumila, Veronika ČERMÁKOVÁ a Milan KINKOR. Týmová supervize : teorie a praxe. Vydání první. Praha: Portál, 2016, 325 stran. ISBN 9788026209409. info
- HAVRDOVÁ, Zuzana a Martin HAJNÝ. Praktická supervize : průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008, 213 s. ISBN 9788072625321. info
- Výukové metody
- Přednáška, řízená diskuze, sdílení zkušeností, skupinové supervizní setkání
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na supervizním skupinovém setkání
- Informace učitele
- Studenti budou děleni do skupin. Úspěšné ukončení semináře je podmíněno aktivní účastí v seminářích (80%) a průběžným plněním úkolů a jejich odevzdáním v dohodnutých termínech (reflektivní deník a profesní portfolio). Students will be divided into groups. Successful completion of the seminar is conditioned by active participation in seminars (80%) and continuous tasks and their submission in agreed deadlines (reflective journal and professional portfolio).
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2022/MIKRP0444s