LF:MZKMN0222p Management, marketing-p - Informace o předmětu
MZKMN0222p Management, marketing, leadership a strategické řízení ve zdravotnictví II - přednáška
Lékařská fakultajaro 2024
- Rozsah
- 1/0/0. 5. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Barbora Buchtová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Renáta Grossová Klementová, MBA (přednášející)
Mgr. Petra Pevná, MBA, LL.M. (přednášející)
Mgr. Tereza Friessová (pomocník)
Mgr. Bc. Alena Langaufová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Ing. Barbora Buchtová, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Alena Langaufová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Pá 16. 2. 15:00–17:30 F01B2/1S06, Pá 22. 3. 12:00–14:30 A19/115, Pá 3. 5. 8:00–10:30 F01B1/530, Pá 17. 5. 8:00–10:30 F01B1/609, 11:00–13:30 F01B1/530
- Předpoklady
- MZKMN0121p Management, marketing - př
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Veřejné zdravotnictví (program LF, N-VZDRAV)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl uvést studenty do specifik managementu, marketingu a leadershipu ve zdravotnictví a dát jim příležitost vyzkoušet vybrané techniky a metody rozhodování a řízení.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vysvětlit podstatu marketingového řízení a marketingového mixu;
- popsat marketingové nástroje a diskutovat jejich silné a slabé stránky;
- vyjmenovat a vysvětlit pojem "strategické řízení", jeho principy a metodologii;
- rozebrat význam informací pro přijímání strategických rozhodnutí;
- zpracovat relevantní analýzu vnitřního a vnějšího prostředí;
- vysvětlit význam kategorie kvalita a obtíže jejího definování ve zdravotnictví;
- vyjmenovat a porovnat silné a slabé stránky několika metod řízení kvality, které mohou být aplikovány ve zdravotnictví;
- rozumět systému financování zdravotní péče;
- vysvětlit vztahy subjektů českého zdravotnického systému a jeho kontrolní mechanismy . - Osnova
- - Základy marketingu, řízení a plánování, marketingový plán, marketingový mix ve zdravotnictví; Rozvoj zdravotnické péče/organizace zaměřené na klienta-pacienta; Spokojenost zákazníků a role marketingových informačních systémů a průzkumu trhu; marketingové nástroje.
- - Strategický management. Principy strategického řízení; Metody pro analýzu vnitřního a vnějšího prostředí; - Význam informací pro přijímání strategických rozhodnutí.
- - Řízení kvality a obtíže jejího definování ve zdravotnictví; Metody řízení kvality.
- Financování zdravotní péče; Prevence z pohledu veřejného zdravotního pojištění; Síť zdravotnických zařízení; Vztahy subjektů českého zdravotnického systému; Kontrolní mechanismy českého zdravotnického systému.
- Literatura
- povinná literatura
- MADAR, Jiří. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení : vážně i nevážně k prosperitě nemocnic a spokojenosti pacientů. První vydání. Praha: Grada, 2004, 248 stran. ISBN 8024705850. info
- doporučená literatura
- Healthcare management. Edited by Kieran Walshe - Judith Smith. 2nd ed. Maidenhead, England: Open University Press, 2011, xxiii, 589. ISBN 9780335243822. info
- VACÍK, Emil a Milan ŠULÁK. Strategický management. 1. vyd. V Plzni: Západočeská univerzita, 2001, 125 s. ISBN 8070827289. info
- Výukové metody
- Přednášky a diskuze; s účastí odborníků z praxe.
- Metody hodnocení
- Úspěšné ukončení je vázáno na písemnou závěrečnou zkoušku a průběžné plnění úkolů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2024/MZKMN0222p