MIKRP0343s Reflexe praxe III - seminář

Lékařská fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0.4/0. 6. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Edita Pešáková, DiS. (cvičící)
Mgr. Dana Soldánová (cvičící)
Gabriela Rozínková (pomocník)
Garance
Mgr. Jiřina Večeřová
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Edita Pešáková, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Předpoklady
MIKRP0242s Reflexe praxe II - seminář
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj dovedností kritického myšlení prostřednictvím reflexe a prohlubování procesu reflektované ošetřovatelské praxe. V tomto předmětu je hlavním tématem zkoumání vztahu mezi studentem a okolím – tedy já a kolegové, spolužáci atd. Dalším cílem je předání informací ke klinické praxi III.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu bude student schopen: Definovat reflektivní techniky vhodné pro klinickou ošetřovatelskou praxi. Analyzovat základní principy užití reflektivních modelů ve výuce. Použít potřebné dovednosti k realizaci profesionální sebereflexe. Definovat význam a efektivitu práce v týmu a firemní kulturu.
Osnova
  • Implementace reflektivních technik do klinické ošetřovatelské praxe. Zkoumání užití reflektivních modelů ve výuce. Reflektivní práce s kritickým případem se zaměřením se na: - práci v týmu - efektivitu práce v týmu - týmové role - komunikaci v týmu - firemní kulturu
Literatura
  • PRICE, Bob a Anne HARRINGTON. Critical thinking and writing for nursing students. Third edition. Los Angeles: SAGE, 2016, xi, 193. ISBN 9781473925083. info
  • MCKENDRY, Stephanie. Critical thinking skills for healthcare. First published. London: Routledge, 2016, 111 stran. ISBN 9781138787520. info
  • BOLTON, Gillie. Reflective practice : writing and professional development. Fourth Edition. Los Angeles: SAGE, 2014, xxiii, 229. ISBN 9781446282342. info
  • International textbook of reflective practice in nursing. Edited by Dawn Freshwater - Beverley J. Taylor - Gwen Sherwood. Malden, MA: Blackwell Pub., 2008, 244 s. ISBN 1405160519. info
  • MOON, Jennifer A. Learning journals : a handbook for reflective practice and professional development. Second edition. London: Routledge, 2006, viii, 200. ISBN 0203969219. info
  • PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, 233 s. ISBN 807194744X. info
  • SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
Výukové metody
Přednáška, řízená diskuze, sdílení zkušeností, praktická reflexe případu, práce s auto-diagnostickými nástroji
Metody hodnocení
Prezentace reflektovaného případu. Účast na seminářích
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2024/MIKRP0343s