AJ4401 Didaktika anglického jazyka 1A

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury - Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury - Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ4401/01: St 22. 9. až St 15. 12. Čt 16:00–17:50 učebna 38, L. Nepivodová
AJ4401/02: Út 21. 9. až Út 14. 12. Út 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), L. Nepivodová
AJ4401/03: Čt 23. 9. až Čt 16. 12. Čt 18:00–19:50 učebna 38, L. Nepivodová
Předpoklady
Successful passing of bachelor studies is required.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Students will:
-develop and consolidate their knowledge of ELT principles which are based on the concept of the communicative approach in foreign language education
-analyze and adjust teaching materials
-try out various methods and techniques in microteaching sessions and they will evaluate their efficiency
-choose appropriate tools and methods to measure their prospective learners´ progress
-use their teaching portfolio for reflection on their professional development
Výstupy z učení
At the end of the course students will:
-be able to use methods and techniques to teach language systems and skills which will be based on the communicative language teaching methodology,
-be able to justify the use of the methods and techniques with the reference to theory,
-choose,critically evaluate and adjust teaching resources and authentic materials for their lessons,
-raise their awareness of learners´ assessment and will choose an appropriate assessment techniques for different purposes,
-be able to use a range of assessment tools to find out about their learners´progress,
-compile their teaching portfolio as an ongoing task,
-reflect their professional development using their teaching portfolio.
Osnova
  • 1. Introduction. Group formation activities. Revising and recycling.
  • 2. Teaching vocabulary.
  • 3. Practising vocabulary.
  • 4. Teaching grammar.
  • 5. Practising grammar.
  • 6. Teaching and practising pronunciation.
  • 7. Lesson planning.
  • 8. Productive skills - teaching speaking.
  • 9. Productive skills - teaching writing.
  • 10. Receptive skills - teaching listening.
  • 11. Receptive skills - teaching reading.
  • 12. Integrating skills.
  • 13. Discussion with portfolios.
Literatura
    povinná literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994. vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
    neurčeno
  • WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. vi, 218. ISBN 0521221102. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991. 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations. Self-study
Metody hodnocení
1. Attendance (80%) and participation in discussions
2 Microteaching
3 Portfolio
4 Teaching practice task
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/AJ4401