Bi2MP_REN2 Repetitorium neživá příroda 2

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.
Předpoklady
Studium neživé přírody, stavba Země, zemská kůra, fyzikální a chemické vlastnosti, průnik litosféry, hydrosféry (vč. kryosféry), atmosféry a biosféry – význam pro život a člověka. 2. Primární a sekundární geologické struktury 3. Teorie riftu, desková tektonika 4. Diastrofismus, základy geomorfologie 5. Magmatismus – vulkanismus, zemětřesení, postvulkanismus (vč. podzemní vody) 6. Exogenní pochody – zvětrávání, svahové pohyby, činnost větru, vody (vč. krasových jevů), člověka 7. Regionální geologie světa, České republiky – Český masív, Západní Karpaty
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
1. Úvod do studia geologie, stavba Země, zemská kůra, fyzikální a chemické vlastnosti, průnik litosféry, hydrosféry (vč. kryosféry), atmosféry a biosféry – význam pro život a člověka. 2. Primární a sekundární geologické struktury 3. Teorie riftu, desková tektonika 4. Diastrofismus, základy geomorfologie 5. Magmatismus – vulkanismus, zemětřesení, postvulkanismus (vč. podzemní vody) 6. Exogenní pochody – zvětrávání, svahové pohyby, činnost větru, vody (vč. krasových jevů), člověka 7. Regionální geologie světa, České republiky – Český masív, Západní Karpaty 8. Historická geologie – geologické éry a jejich geologická a biologická charakteristika 9. Vývoj života na Zemi, vývoj člověka
Osnova
  • Evoluce života na Zemi, stavba Země, zemská kůra, fyzikální a chemické vlastnosti, průnik geosfér - litosféry, hydrosféry (vč. kryosféry), atmosféry a biosféry a jejich význam pro život a člověka. Primární a sekundární geologické struktury. Teorie riftu, desková tektonika. Diastrofismus, základy geomorfologie. Magmatismus – vulkanismus, zemětřesení, postvulkanismus (vč. podzemní vody).Exogenní pochody – zvětrávání, svahové pohyby, činnost větru, vody (vč. krasových jevů), člověka. Regionální geologie světa, České republiky – Český masív, Západní Karpaty.
Literatura
  • http://mineralogie.sci.muni.cz
  • http://www.ped.muni.cz/wbio/Studium/Stud%5Fmat/Mat%2Dmat/miner%5Fpetrol
  • http://pruvodce.geol.morava.sci.muni.cz
  • http://www.ped.muni.cz/wbio/studium/stud_mat/Mat-mat/Petrologie/default.htm
Výukové metody
Metodami výuky jsou: - opakování odborných obsahů mineralogie, petrologie, geologie, - organizace praktických aktivit: laboratorních prací, terénních cvičení, výroba učebních pomůcek, tvorby metodických materiálů atd., - samostatná prezentace studentů.
Metody hodnocení
diskuse v hodině
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/Bi2MP_REN2