PdF:FJ1S_FDI3 Didaktika III - Informace o předmětu
FJ1S_FDI3 Didaktika III
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Předpoklady
- FJ1S_FDI1 Didaktika I && FJ1S_FDI2 Didaktika II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS4, směr Francouzský jazyk a literatura)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na formy nácviku výuky řečových dovedností v jazykové třídě. Po vymezení jejich vztahu k jazykovým prostředkům je věnována pozornost dílčím aspektům, typologii cvičení a různým prostředkům pro aktivizaci výuky. Součástí předmětu je funkce literárního textu v cizojazyčném vyučování a způsob jeho prezentace. Přihlíží se k problematice výuky žáků v zájmových kroužcích a v dalších volnočasových aktivitách.
- Osnova
- 1. Poslech s porozuměním: Typy poslechových cvičení. Fáze nácviku. 2. Čtení s porozuměním: Pojem, předmět a cíle čtení. Prediktabilita. Fáze nácviku. Cvičení. Druhy čtecích textů. 3. Literární text ve výuce cizího jazyka: Druhy čtení. Faktory usnadňující čtení. Výběr textu. Fáze nácviku. Interpretace textu. Motivační cvičení. 4. Ústní projev: Pojem a cíle. Nácvik. Překonávání obtíží. Typologie ústního projevu. Hodnocení a klasifikace. 5. Písemný projev: Pojem, fáze a metody nácviku. Oprava chyb a hodnocení.
- Literatura
- ALBERT, M.-C., SOUCHON, M. Les textes littéraires en classe de langue. 1. vyd. Paris : Hachete, 2000. 190 s. ISBN 2-01-15-51-39-0.
- CHARLES, R., WILLIAME, Ch. La communication orale. 1. vyd. Paris : Nathan, 1994. 159 s. ISBN 2-09-176791-3.
- CORNAIRE, C., RAYMOND, P. M. La production écrite. 1. vyd. Paris : CLE International, 1999. 145 s. ISBN 209-033-340-5.
- CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
- CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
- HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
- PENDANX, M. Les activités d apprentissage. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
- WEISS, F. Jouer, communiquer, apprendre. 1. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 2-01- 1552-05-2.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích. Test na témata probraná během semestru. Minimální úspěšnost testu je 70%.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/FJ1S_FDI3