PdF:IAJ16 Didaktika 4A - AJ - Informace o předmětu
IAJ16 Didaktika 4A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Šárka Cox (cvičící)
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- IAJ11 Souborná zkouška z AJ
Parallel attendance in ZS1MP_AT4A - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15) (2)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Student will become familiar with specific needs, abilities and interests of young language learners. Students will be recommended to read different books and articles on this topic. By the end of the course students will be able to select and design suitable language practice activities for young learners. Throughout the semester students will be encouraged to link theory learned in the sessions to practice at primary schools.
- Výstupy z učení
- By the end of the course the students will:
- become familiar with specific needs, abilities and interests of young language learners;
- read books and articles related to the topics;
- be able to select and design suitable language practice activities for young learners;
- link theory to practice through practical tasks. - Osnova
- 1 The young language learner 2 Teacher 3 Motivation 4 Classroom management and classroom language 5 Lesson planning 6 Coursebook evaluation 7 Language system 8 Practicing language with young learners
- Literatura
- SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- workshop, task demonstration with analysis, micro-teaching, class discussion, homework, reading, portfolio work
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1 Active participation in sessions. 2 Active participation in Moodlinka (tasks and forums). 3 Portfolio (personal statement, self-assessment and dossier). 4 Teaching practice (micro-teaching with feedback).
- Náhradní absolvování
- Students on Erasmus will:
- follow the course in Moodlinka on regular basis
- follow the instructions on the slides of the PowerPoint presentations from the weekly sessions and do the classroom tasks as self-study (all the materials are available in Moodlinka)
- work on the Student-teacher Portfolio and present it to the teacher at the end of the semester
- contact the teacher at the start and end of the semester via email and if further help or information is required.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1862#section-18
Should further information be required, email the teacher or schedule a consultation;
In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating. It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, and suggestions for improvement. It is unacceptable to have a text generated, translated or reformulated. Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas, use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI. When in doubt, consult your teacher. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/IAJ16