PdF:IVk117 Reflektivní seminář k praxi 2 - Informace o předmětu
IVk117 Reflektivní seminář k praxi 2
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/.5. 6 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je podrobná reflexe praxe. Studenti představí své praxe, reflektují své činnosti, schopnosti a dovednosti, diskutují o zažitých situacích, o metodách a přístupech u vybraných cílových skupin a plánování následného profesního uplatnění.
- Výstupy z učení
- Po ukončení kurzu student:
• umí využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti,
• analyzovat životní situace osob s postižením či znevýhodněním a pracovní náplň pracovníků pomáhajících profesí;
• umí vytvářet činnosti s ohledem na vybranou cílovou skupinu a situaci. - Osnova
- Reflexe vlastní činnosti na praxi (silné a slabé stránky, naplnění očekávání, výhled)
- Sdílení zkušeností
- Uvědomění vlastních schopností a dovedností využitelných v praxi
- Diskuse o možnostech pracovního uplatnění, výzvy, možnosti, rizika
- Literatura
- doporučená literatura
- KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Edited by Jiřina Šiklová. Šesté, v Portálu páté v. Praha: Portál, 2011, 147 stran. ISBN 9788073679224. info
- JŮN, Hynek. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví. Vydání první. Praha: Portál, 2010, 141 stran. ISBN 9788073675905. info
- HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese : tělesně zakotvené prožívání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 119 s. ISBN 8073671077. info
- PÖRTNER, Marlis. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadujícími trvalou péči. Translated by Petr Babka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 175 s. ISBN 9788073675820. info
- SUCHÁ, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 202 s. ISBN 9788073674380. URL info
- Výukové metody
- práce ve dvojici, skupinová práce, prezentace, diskuse, příprava doma, práce se zkušeností
- Metody hodnocení
- účast na min. jednom semináři, aktivní zapojení na seminářích, (sebe)reflexe praxe
- Informace učitele
- Výuka probíhá ve dvou blocích. Studenti mají povinnost se zúčastnit min. jednoho semináře.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován naposledy.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/IVk117