PdF:NJ081 Německé reálie a jazyk 2 - Informace o předmětu
NJ081 Německé reálie a jazyková cvičení 2
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Předškolní pedagogika (program PdF, N-PP) (2)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních řečových dovedností a znalostí jazykových prostředků, které umožní studentům v tomto cizím jazyce komunikovat. Důležité je i vytvoření kladného postoje ke kultuře národů, které cizím jazykem, v našem přìpadě německy, hovořì jako mateřským jazykem. K dosažení tohoto cíle přispívá zařazení konverzačních témat o reáliìch německy mluvících zemí. Zařazeny jsou také informace o strategiích a technikách učení. Gramatická cvičenì k obtížnějším jevům německé gramatiky (skloňování přídavných jmen ve specifických situacích, systém minulých časů, předložkové vazby přìdavných jmén a sloves odlišné od českého jazyka, trpný rod, slovosled atd.).
- Výstupy z učení
- Student je schopen v německém jazyce konverzovat o reáliích německy mluvících zemí. Ovládá také vhodné strategie a techniky učení. Získává jistotu v gramatických cvičeních k obtížnějším jevům německé gramatiky (skloňování přídavných jmen, minulé časy, předložkové vazby s přìdavnými jmény a slovesy, slovosled atd.). Der Student kann auf Deutsch über die kulturellen und landeskundlichen Gegebenheiten der deutschsprachigen Länder sprechen. Er benutzt auch geeignete Lernstrategien und -techniken. Er gewinnt die Übersicht im Bereich der schwierigeren Phänomene der deutschen Grammatik.
- Osnova
- Systematické zpracovánì témat z reáliì německy mluvicìch zemì s důrazem na Německo a Ńvýcarsko: 1. - 2. týden: členění Německa do různých spolkových zemí 3. -4. týden: média a jejich role v životě lidí 5 - 6. týden: televizní pořady pro děti a mládež 7. - 8. týden: dětská literatura jako prostředek poznávánì kultury německy mluvicích zemí 9. -10. týden: specifika Švýcarska: federalismus, neutralita 11. - 12. týden: studentské prezentace aktualit z politického a společenského dění v Německu a Švýcarsku
- Literatura
- BUSCHA, Anne a Gisela LINTHOUT. Das Mittelstufenbuch Deutsch als Fremdsprache : ein Lehr- und Übungsbuch. 1. Aufl. Leipzig: Schubert-Verlag, 2003, 232 s. ISBN 3929526751. info
- PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Alexandra SCHLEMMER. Em neu Hauptkurs. Deutsch als Fremdsprache : Niveaustufe B2. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2005, 110 s. ISBN 3190216959. info
- Výukové metody
- sprachpraktische Übungen
- Metody hodnocení
- Sprachtest
- Náhradní absolvování
- Im Falle eines Auslandsstudiums ist es möglich, den Kurs nach Absprache mit dem Dozenten online zu belegen. V~případě zahraničního studijního pobytu je možné předmět absolvovat po domluvě s~vyučující online formou.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Die Studenten der kombinierten Form können in Kontaktseminaren Feedback und eine formative Beurteilung erhalten. Studujícím v kombinované formě je umožněno získat feed back a formativní hodnocení v rámci kontaktních seminářů.
- Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/ped/jaro2025/NJ081/index.qwarp
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/NJ081