PdF:PdZ002 Effective Educational Communic - Informace o předmětu
PdZ002 Effective Educational Communication
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10
Jiné omezení: Přednost mají zahraniční studenti - Cíle předmětu
- The main objectives of the course are:
- to understand the basics of educational communication;
- to acquire basic communication skills;
- to know rules of the communication process;
- to know rules of verbal and non- verbal communication;
- to become familiar with common barriers to effective communication. - Výstupy z učení
- At the end of this course the student will be able to:
• apply the acquired knowledge and skills in teaching practice;
• understand the basic concepts of educational communication;
• apply the principles of effective communication;
• identify common barriers to effective communication;
• choose the appropriate tool for effective educational communication;
• apply principles of verbal and non-verbal in educational practice;
• distinguish between social and educational communication. - Osnova
- Main topics:
- 1. Introductions, expectations and student needs.P> 2. What is communication? Differences between social and educational communication.P> 3. The communication process.P> 4. The different categories of communication.P> 5.-7. Verbal communication.P> 8. -9. Non- verbal communication.P> 10. The tools of educational communication.P> 11. Common barriers to effective communication.P> 12. Summary and final discussion.P>
- Literatura
- povinná literatura
- MAKOVSKÁ, Zuzana, Jiří ZOUNEK, Klára ŠEĎOVÁ a Roman ŠVAŘÍČEK. Dialogical Structures in Educational Communication. In Konference ECER: Education and cultural change. 2010. info
- MCCROSKEY, James C., Virginia P. RICHMOND a Linda L. MCCROSKEY. An introduction to communication in the classroom : the role of communication in teaching and training. Boston: Pearson/A and B, 2006, xii, 178. ISBN 0205396151. info
- doporučená literatura
- LUKEŠOVÁ, Michaela. Interaction and communication in education at the university: Temporal aspect of educational communication and activities and forms of communication. In International Conference on New Horizons in Education INTE 2017. 2017. info
- ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. The Visual in Educational Communication. In The European Conference on Educational Research 2012, Cádiz, 18 -21. September, 2012. 2012. info
- neurčeno
- educational communication
- Výukové metody
- Lecture, discussion, interview, educational games, role-play, individual work, seminar work (creation of instructional video and its reflection).
- Metody hodnocení
- Kolokvium: 1) Active attendance in the seminar 2) Presentation of the seminar work and subsequent discussion
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- The course will be taught only if minimum 12 students are enrolled. Maximum number of students is 15. ERASMUS students are given priority.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen pro studenty na erasmu.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/PdZ002