PdF:RJM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2 - Informace o předmětu
RJM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJM_VPs2/01: Út 25. 3. 16:40–18:20 učebna 51, Út 6. 5. 16:40–18:20 učebna 51, S. Koryčánková, B. Vaculík Pravdová
- Předpoklady
- Předmět může být zapsán pouze společně s Učitelskou praxí 2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství ruského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- •skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 2 •prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností •rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb •stanovení dlouhodobých i krátkodobých cílů výuky a vytváření příprav na hodiny •charakteristika pozitivní pracovní atmosféry a aktivit s ní spojených
- Osnova
- •diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek, •skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele, •reflexe zápisů v pedagogickém deníku, •reflexe portfoliových úkolů, •reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 2.
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. Vydání třetí. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073674342. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008, 380 s. ISBN 9788073674274. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. Oxford: Macmillan, 2005, viii, 215. ISBN 1405080043. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- Výukové metody
- skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků
- Metody hodnocení
- •aktivní účast na výukových blocích, •předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 2) •přípravy na hodiny s reflektivní analýzou, plán dalšího rozvoje
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=923
Výuka probíhá ve dvouhodinových blocích, třikrát za semestr. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/RJM_VPs2