PdF:SZ2BP_SZP2 Sebezkušenost profese 2 - Informace o předmětu
SZ2BP_SZP2 Sebezkušenostní příprava na profesi 2
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/1/0. 3x180 minut. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karla Černá (cvičící)
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Michovská, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Andrea Poslt (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dan Vykoukal (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ2BP_SZP2/01: Pá 21. 2. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Pá 6. 3. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Pá 3. 4. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, T. Andrášik
SZ2BP_SZP2/02: Pá 28. 2. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Pá 6. 3. 8:00–11:50 D13 učebna, Pá 17. 4. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, T. Andrášik
SZ2BP_SZP2/03: Pá 28. 2. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, Pá 6. 3. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, Pá 20. 3. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP2/04: Pá 28. 2. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, Pá 6. 3. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, Pá 20. 3. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP2/05: Pá 3. 4. 8:00–11:50 D34 učebna, Pá 17. 4. 8:00–11:50 D34 učebna, Pá 24. 4. 8:00–11:50 D34 učebna, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP2/06: Pá 3. 4. 13:00–16:50 D34 učebna, Pá 17. 4. 13:00–16:50 D34 učebna, Pá 24. 4. 13:00–16:50 D34 učebna, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP2/07: Pá 21. 2. 8:00–11:50 D36 učebna, Pá 28. 2. 8:00–11:50 D36 učebna, Pá 6. 3. 8:00–11:50 D36 učebna, J. Nehyba
SZ2BP_SZP2/08: Pá 21. 2. 13:00–16:50 D116 učebna, Pá 28. 2. 13:00–16:50 D34 učebna, Pá 6. 3. 13:00–16:50 D116 učebna, J. Nehyba
SZ2BP_SZP2/09: Pá 20. 3. 8:00–11:50 D36 učebna, Pá 27. 3. 8:00–11:50 D36 učebna, Pá 3. 4. 8:00–11:50 D36 učebna, J. Nehyba
SZ2BP_SZP2/10: Pá 20. 3. 13:00–16:50 D36 učebna, Pá 27. 3. 13:00–16:50 D36 učebna, Pá 3. 4. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, J. Nehyba
SZ2BP_SZP2/11: Pá 13. 3. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Pá 27. 3. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, Pá 17. 4. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, M. Košatková
SZ2BP_SZP2/12: Pá 20. 3. 8:00–11:50 D116 učebna, Pá 27. 3. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, Pá 17. 4. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, M. Košatková
SZ2BP_SZP2/13: Pá 6. 3. 8:00–11:50 D34 učebna, Pá 13. 3. 8:00–11:50 D34 učebna, Pá 20. 3. 13:00–16:50 D34 učebna, M. Košatková
SZ2BP_SZP2/14: Pá 13. 3. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, Pá 20. 3. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, Pá 17. 4. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, L. Škarková
SZ2BP_SZP2/15: Pá 6. 3. 13:00–16:50 D34 učebna, Pá 20. 3. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, Pá 24. 4. 13:00–16:50 E28 Skupinová pracovna, L. Škarková
SZ2BP_SZP2/16: Pá 13. 3. 13:00–16:50 D34 učebna, Pá 17. 4. 13:00–16:50 D36 učebna, Pá 24. 4. 8:00–11:50 E28 Skupinová pracovna, L. Škarková
SZ2BP_SZP2/17: Pá 21. 2. 13:00–16:50 D36 učebna, Pá 28. 2. 13:00–16:50 D36 učebna, Pá 6. 3. 13:00–16:50 D36 učebna, K. Černá
SZ2BP_SZP2/18: Pá 3. 4. 13:00–16:50 D36 učebna, Pá 17. 4. 13:00–16:50 D20 učebna, Pá 24. 4. 13:00–16:50 D36 učebna, K. Černá
SZ2BP_SZP2/19: Pá 13. 3. 8:00–11:50 E4003 Pracovna, Pá 3. 4. 8:00–11:50 -B12 učebna, Pá 17. 4. 8:00–11:50 D116 učebna, D. Vykoukal
SZ2BP_SZP2/20: Pá 13. 3. 13:00–16:50 E4003 Pracovna, Pá 3. 4. 13:00–16:50 -B12 učebna, Pá 17. 4. 13:00–16:50 D24 učebna, D. Vykoukal - Předpoklady
- SZ2BP_SZP1 Sebezkušenost profese 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 400 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/400, pouze zareg.: 0/400
Jiné omezení: jednotlivé seminární skupiny mají kapacitu 15 studentů - Mateřské obory/plány
- předmět má 27 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- • Umožnit studentům reálnou sebezkušenost s vybranými tématy (viz témata semináře) osobnostního a profesního rozvoje skrze zkušenostní učení s důrazem na reflexi. • Vést studenty k postupnému přebírání odpovědnosti za vlastní proces učení. Student po skončení semináře bude: • lépe rozumět vlastnímu procesu sebereflexe ve vztahu k vybraným oblastem (viz témata semináře) • mít více prozkoumaná vybraná témata osobnostního rozvoje a profesního rozvoje (viz témata semináře)
- Výstupy z učení
- • Umožnit studentům reálnou sebezkušenost s vybranými tématy (viz témata semináře) osobnostního a profesního rozvoje skrze zkušenostní učení s důrazem na reflexi. • Vést studenty k postupnému přebírání odpovědnosti za vlastní proces učení. Student po skončení semináře bude: • lépe rozumět vlastnímu procesu sebereflexe ve vztahu k vybraným oblastem (viz témata semináře) • mít více prozkoumaná vybraná témata osobnostního rozvoje a profesního rozvoje (viz témata semináře)
- Osnova
- 1. Náhled na to jak reflektuji a dávám zpětnou vazbu. 2. Techniky reflektivní praxe na příkladu vlastní zkušenosti. 3. Nastavení nových osobních a profesních cílů – akční plán.
- Literatura
- ROBINSON, K., & ARONICA, L. Ve svém živlu: najděte sami sebe a změňte svůj život. Brno: BizBooks. 2013.
- Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh.
- STEPHENS, Dale J. Vzdělávejte se po svém. Brno: Flow, o.s. 2013.
- BUCKLER, Scott a Paul CASTLE. Psychology for teachers. Los Angeles: Sage, 2014, xxiv, 363. ISBN 9781446211144. info
- LUDWIG, Petr. Konec prokrastinace : jak přestat odkládat a začít žít naplno. Vydání první. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2013, 271 stran. ISBN 9788087270516. URL info
- WAITZKIN, Josh. The art of learning : an inner journey to optimal performance. 1st pbk. ed. New York: Free Press, 2008, xxi, 265. ISBN 9780743277464. info
- SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
- Výukové metody
- Facilitace zkušenostního učení ve skupině s důrazem na reflexi pomocí vybraných metod, které berou v potaz celou osobu učícího (kognitivní, afektivní a konativní aspekty; explicitní i tacitní dimenzi znalostí). Jedná se např. o metody systemické modelování, koučování, aj.
- Metody hodnocení
- pravidelná docházka studenta na seminář
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/SZ2BP_SZP2