XTVp33 Praktikum z tělesné výchovy a výchovy ke zdraví s reflektovanou praxí

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/2/1. 2s+1px. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Kouřilová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Je potřeba mít splněné předměty XTVp24 a XTVp26
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí s praktickou aplikací zásad didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví do prostředí MŠ. Východiskem jsou reflektované modelové vyučovací pokusy studentů, na jejichž základě student realizuje didakticky propracované pohybové aktivity a aktivity týkající se výchovy ke zdraví dětí.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu je student schopen: využít poznatky z teorie a didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví ke kvalifikované přípravě pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví v rámci MŠ; tyto aktivity je schopný reflektovat.
Osnova
  • Seminář: 1. - 2. Příprava na realizace vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol, osvojení si základních metod pozorování a hodnocení řízených pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví. 3. – 6. Ukázky modelových řízených pohybových aktivit v předškolním vzdělávání. 7. - 8. Ukázky modelových řízených a částečně řízených aktivit z oblasti výchovy ke zdraví, 9. – 11. Reflektované vyučovací pokusy studentů na daná témata v integraci tělesné výchovy s výchovou ke zdraví – v herně, na hřišti, v přírodním prostředí. 12. Evaluace a sebereflexe vyučovacích pokusů studentů.
Literatura
  • MUŽÍK, Vladislav, Hana ŠERÁKOVÁ a Hana JANOŠKOVÁ. Abeceda pohybové aktivity dětí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. Elportál. ISBN 978-80-210-9405-5. URL URL URL info
  • MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015, 312 stran. ISBN 9788024753515. URL info
  • VOLFOVÁ, Hana a Ilona KOLOVSKÁ. Předškoláci v pohybu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 120 s. ISBN 9788024735900. info
Výukové metody
Pravidelná kontaktní výuka. Příprava na realizaci vyučovacích pokusů. Vyučovací pokusy studentů. Reflexe a sebereflexe vyučovacího pokusu ve skupině studentů.
Metody hodnocení
Reflexe a sebereflexe přípravy na vyučovací pokus.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.

XTVp33 Praktikum z tělesné výchovy a výchovy ke zdraví s reflektovanou praxí

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/2/1. 2s+1px. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Kouřilová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XTVp33/01: St 22. 9. až St 15. 12. St 8:00–8:50 kancelář vyučujícího, St 9:00–10:50 tělocvična Poříčí 31, I. Kouřilová, L. Mužíková
XTVp33/02: Čt 23. 9. až Čt 16. 12. Čt 8:00–9:50 tělocvična Poříčí 31, Čt 10:00–10:50 kancelář vyučujícího, I. Kouřilová, L. Mužíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Je potřeba mít splněné předměty XTVp24 a XTVp26
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí s praktickou aplikací zásad didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví do prostředí MŠ. Východiskem jsou reflektované modelové vyučovací pokusy studentů, na jejichž základě student realizuje didakticky propracované pohybové aktivity a aktivity týkající se výchovy ke zdraví dětí.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu je student schopen: využít poznatky z teorie a didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví ke kvalifikované přípravě pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví v rámci MŠ; tyto aktivity je schopný reflektovat.
Osnova
  • Seminář: 1. - 2. Příprava na realizace vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol, osvojení si základních metod pozorování a hodnocení řízených pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví. 3. – 6. Ukázky modelových řízených pohybových aktivit v předškolním vzdělávání. 7. - 8. Ukázky modelových řízených a částečně řízených aktivit z oblasti výchovy ke zdraví, 9. – 11. Reflektované vyučovací pokusy studentů na daná témata v integraci tělesné výchovy s výchovou ke zdraví – v herně, na hřišti, v přírodním prostředí. 12. Evaluace a sebereflexe vyučovacích pokusů studentů.
Literatura
  • MUŽÍK, Vladislav, Hana ŠERÁKOVÁ a Hana JANOŠKOVÁ. Abeceda pohybové aktivity dětí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. Elportál. ISBN 978-80-210-9405-5. URL URL URL info
  • MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015, 312 stran. ISBN 9788024753515. URL info
  • VOLFOVÁ, Hana a Ilona KOLOVSKÁ. Předškoláci v pohybu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 120 s. ISBN 9788024735900. info
Výukové metody
Pravidelná kontaktní výuka. Příprava na realizaci vyučovacích pokusů. Vyučovací pokusy studentů. Reflexe a sebereflexe vyučovacího pokusu ve skupině studentů.
Metody hodnocení
Reflexe a sebereflexe přípravy na vyučovací pokus.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2022.

XTVp33 Praktikum z tělesné výchovy a výchovy ke zdraví s reflektovanou praxí

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/2/1. 2s+1px. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Kouřilová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XTVp33/01: St 15:00–16:50 tělocvična Poříčí 31, I. Kouřilová
XTVp33/02: St 17:00–18:50 tělocvična Poříčí 31, I. Kouřilová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Je potřeba mít splněné předměty XTVp24 a XTVp26
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí s praktickou aplikací zásad didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví do prostředí MŠ. Východiskem jsou reflektované modelové vyučovací pokusy studentů, na jejichž základě student realizuje didakticky propracované pohybové aktivity a aktivity týkající se výchovy ke zdraví dětí.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu je student schopen: využít poznatky z teorie a didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví ke kvalifikované přípravě pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví v rámci MŠ; tyto aktivity je schopný reflektovat.
Osnova
  • Seminář: 1. - 2. Příprava na realizace vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol, osvojení si základních metod pozorování a hodnocení řízených pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví. 3. – 6. Ukázky modelových řízených pohybových aktivit v předškolním vzdělávání. 7. - 8. Ukázky modelových řízených a částečně řízených aktivit z oblasti výchovy ke zdraví, 9. – 11. Reflektované vyučovací pokusy studentů na daná témata v integraci tělesné výchovy s výchovou ke zdraví – v herně, na hřišti, v přírodním prostředí. 12. Evaluace a sebereflexe vyučovacích pokusů studentů.
Literatura
  • MUŽÍK, Vladislav, Hana ŠERÁKOVÁ a Hana JANOŠKOVÁ. Abeceda pohybové aktivity dětí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. Elportál. ISBN 978-80-210-9405-5. URL URL URL info
  • MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015, 312 stran. ISBN 9788024753515. URL info
  • VOLFOVÁ, Hana a Ilona KOLOVSKÁ. Předškoláci v pohybu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 120 s. ISBN 9788024735900. info
Výukové metody
Pravidelná kontaktní výuka. Příprava na realizaci vyučovacích pokusů. Vyučovací pokusy studentů. Reflexe a sebereflexe vyučovacího pokusu ve skupině studentů.
Metody hodnocení
Reflexe a sebereflexe přípravy na vyučovací pokus.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2021, podzim 2022.

XTVp33 Praktikum z tělesné výchovy a výchovy ke zdraví s reflektovanou praxí

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/1. 2s+1px. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Kouřilová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Hana Šeráková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XTVp33/01: St 14:00–15:50 tělocvična Poříčí 7, I. Kouřilová, H. Šeráková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Je potřeba mít splněné předměty MSBP_DVKZ a MSBP_VKZ
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí s praktickou aplikací didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví v praxi MŠ. Východiskem jsou reflektované modelové vyučovací pokusy studentů, na jejichž základě student realizuje didakticky propracované pohybové aktivity dětí v prostředí MŠ.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu je student schopen: využít poznatky z teorie a didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví ke kvalifikovanému řízení pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví v rámci MŠ; tyto aktivity je schopný kvalifikovaně reflektovat
Osnova
  • Seminář: Příprava na realizace vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol, osvojení si základních metod pozorování a hodnocení řízených pohybových aktivit. 2. – 3. Ukázky modelových řízených pohybových aktivit v předškolním vzdělávání. 4. – 11. Reflektované vyučovací pokusy studentů na daná témata v integraci s výchovou ke zdraví – v herně, na hřišti, v přírodním prostředí. 12. Evaluace a sebereflexe vyučovacích pokusů studentů v prostředí MŠ. Praxe: Ukázky řízených pohybových aktivit v mateřské škole (fakultní MŠ). 3. – 4. Příprava na realizaci vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol, realizace základních metod pozorování a hodnocení řízených pohybových aktivit. 5. – 12. Reflektované vyučovací pokusy studentů na daná témata v integraci s výchovou ke zdraví – v herně, na hřišti, v přírodním prostředí.
Literatura
  • VOLFOVÁ, Hana a Ilona KOLOVSKÁ. Předškoláci v pohybu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 120 s. ISBN 9788024735900. info
  • MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
  • HAVLÍNOVÁ, Miluše, Eliška VENCÁLKOVÁ, Zora SYSLOVÁ, Jana HAVLOVÁ, Iva LACINOVÁ, Nina PETRASOVÁ a Ludmila ŠPRACHTOVÁ. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2008, 223 s. ISBN 978-80-7367-487-8. info
  • VENCÁLKOVÁ, Eliška a Jana HAVLOVÁ. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole : aktualizovaný modelový program podpory zdraví (dokument a metodika). Edited by Miluše Havlínová. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 223 s. ISBN 9788073674878. info
  • VOLFOVÁ, Hana a Ilona KOLOVSKÁ. Předškoláci v pohybu : cvičíme jako myška, kočka a pejsek. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 118 s. ISBN 9788024723174. info
Výukové metody
Pravidelná kontaktní výuka. Příprava na realizaci vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol. Vyučovací pokusy studentů. Reflexe a sebereflexe vyučovacích pokusů.
Metody hodnocení
Reflexe a sebereflexe přípravy na vyučovací pokus. Reflexe a sebereflexe vyučovacího pokusu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.

XTVp33 Praktikum z tělesné výchovy a výchovy ke zdraví s reflektovanou praxí

Pedagogická fakulta
podzim 2024

Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.

Rozsah
0/2/1. 2s+1px. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Kouřilová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Je potřeba mít splněné předměty XTVp24 a XTVp26
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí s praktickou aplikací zásad didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví do prostředí MŠ. Východiskem jsou reflektované modelové vyučovací pokusy studentů, na jejichž základě student realizuje didakticky propracované pohybové aktivity a aktivity týkající se výchovy ke zdraví dětí.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu je student schopen: využít poznatky z teorie a didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví ke kvalifikované přípravě pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví v rámci MŠ; tyto aktivity je schopný reflektovat.
Osnova
  • Seminář: 1. - 2. Příprava na realizace vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol, osvojení si základních metod pozorování a hodnocení řízených pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví. 3. – 6. Ukázky modelových řízených pohybových aktivit v předškolním vzdělávání. 7. - 8. Ukázky modelových řízených a částečně řízených aktivit z oblasti výchovy ke zdraví, 9. – 11. Reflektované vyučovací pokusy studentů na daná témata v integraci tělesné výchovy s výchovou ke zdraví – v herně, na hřišti, v přírodním prostředí. 12. Evaluace a sebereflexe vyučovacích pokusů studentů.
Literatura
  • MUŽÍK, Vladislav, Hana ŠERÁKOVÁ a Hana JANOŠKOVÁ. Abeceda pohybové aktivity dětí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. Elportál. ISBN 978-80-210-9405-5. URL URL URL info
  • MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015, 312 stran. ISBN 9788024753515. URL info
  • VOLFOVÁ, Hana a Ilona KOLOVSKÁ. Předškoláci v pohybu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 120 s. ISBN 9788024735900. info
Výukové metody
Pravidelná kontaktní výuka. Příprava na realizaci vyučovacích pokusů. Vyučovací pokusy studentů. Reflexe a sebereflexe vyučovacího pokusu ve skupině studentů.
Metody hodnocení
Reflexe a sebereflexe přípravy na vyučovací pokus.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.

XTVp33 Praktikum z tělesné výchovy a výchovy ke zdraví s reflektovanou praxí

Pedagogická fakulta
podzim 2023

Předmět se v období podzim 2023 nevypisuje.

Rozsah
0/2/1. 2s+1px. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Kouřilová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Je potřeba mít splněné předměty XTVp24 a XTVp26
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí s praktickou aplikací zásad didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví do prostředí MŠ. Východiskem jsou reflektované modelové vyučovací pokusy studentů, na jejichž základě student realizuje didakticky propracované pohybové aktivity a aktivity týkající se výchovy ke zdraví dětí.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu je student schopen: využít poznatky z teorie a didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví ke kvalifikované přípravě pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví v rámci MŠ; tyto aktivity je schopný reflektovat.
Osnova
  • Seminář: 1. - 2. Příprava na realizace vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol, osvojení si základních metod pozorování a hodnocení řízených pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví. 3. – 6. Ukázky modelových řízených pohybových aktivit v předškolním vzdělávání. 7. - 8. Ukázky modelových řízených a částečně řízených aktivit z oblasti výchovy ke zdraví, 9. – 11. Reflektované vyučovací pokusy studentů na daná témata v integraci tělesné výchovy s výchovou ke zdraví – v herně, na hřišti, v přírodním prostředí. 12. Evaluace a sebereflexe vyučovacích pokusů studentů.
Literatura
  • MUŽÍK, Vladislav, Hana ŠERÁKOVÁ a Hana JANOŠKOVÁ. Abeceda pohybové aktivity dětí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. Elportál. ISBN 978-80-210-9405-5. URL URL URL info
  • MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015, 312 stran. ISBN 9788024753515. URL info
  • VOLFOVÁ, Hana a Ilona KOLOVSKÁ. Předškoláci v pohybu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 120 s. ISBN 9788024735900. info
Výukové metody
Pravidelná kontaktní výuka. Příprava na realizaci vyučovacích pokusů. Vyučovací pokusy studentů. Reflexe a sebereflexe vyučovacího pokusu ve skupině studentů.
Metody hodnocení
Reflexe a sebereflexe přípravy na vyučovací pokus.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.

XTVp33 Praktikum z tělesné výchovy a výchovy ke zdraví s reflektovanou praxí

Pedagogická fakulta
podzim 2018

Předmět se v období podzim 2018 nevypisuje.

Rozsah
0/2/1. 2s+1px. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Kouřilová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Je potřeba mít splněné předměty MSBP_DVKZ a MSBP_VKZ
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu je student schopen: využít poznatky z teorie a didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví ke kvalifikovanému řízení pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví v rámci MŠ; tyto aktivity je schopný kvalifikovaně reflektovat
Osnova
  • Seminář: Příprava na realizace vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol, osvojení si základních metod pozorování a hodnocení řízených pohybových aktivit. 2. – 3. Ukázky modelových řízených pohybových aktivit v předškolním vzdělávání. 4. – 11. Reflektované vyučovací pokusy studentů na daná témata v integraci s výchovou ke zdraví – v herně, na hřišti, v přírodním prostředí. 12. Evaluace a sebereflexe vyučovacích pokusů studentů v prostředí MŠ. Praxe: Ukázky řízených pohybových aktivit v mateřské škole (fakultní MŠ). 3. – 4. Příprava na realizaci vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol, realizace základních metod pozorování a hodnocení řízených pohybových aktivit. 5. – 12. Reflektované vyučovací pokusy studentů na daná témata v integraci s výchovou ke zdraví – v herně, na hřišti, v přírodním prostředí.
Literatura
  • HŘIVNOVÁ, Michaela. Základní aspekty výživy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4034-7.
  • NOVÁČEK, Vojtěch, Vladislav MUŽÍK a Jitka KOPŘIVOVÁ. Vybrané kapitoly z teorie a didaktiky tělesné výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 46 s. ISBN 8021026421. info
  • MUŽÍK, Vladislav. Vybrané kapitoly z teorie a didaktiky tělesné výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 46 s. ISBN 80-210-2642-1. info
Výukové metody
Pravidelná kontaktní výuka. Příprava na realizaci vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol. Vyučovací pokusy studentů. Reflexe a sebereflexe vyučovacích pokusů.
Metody hodnocení
Reflexe a sebereflexe přípravy na vyučovací pokus. Reflexe a sebereflexe vyučovacího pokusu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.

XTVp33 Praktikum z tělesné výchovy a výchovy ke zdraví s reflektovanou praxí

Pedagogická fakulta
podzim 2017

Předmět se v období podzim 2017 nevypisuje.

Rozsah
0/2/1. 2s+1px. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniela Jonášová (cvičící)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Je potřeba mít splněné předměty MSBP_DVKZ a MSBP_VKZ
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu je student schopen: využít poznatky z teorie a didaktiky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví ke kvalifikovanému řízení pohybových aktivit a aktivit týkajících se výchovy ke zdraví v rámci MŠ; tyto aktivity je schopný kvalifikovaně reflektovat
Osnova
  • Seminář: Příprava na realizace vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol, osvojení si základních metod pozorování a hodnocení řízených pohybových aktivit. 2. – 3. Ukázky modelových řízených pohybových aktivit v předškolním vzdělávání. 4. – 11. Reflektované vyučovací pokusy studentů na daná témata v integraci s výchovou ke zdraví – v herně, na hřišti, v přírodním prostředí. 12. Evaluace a sebereflexe vyučovacích pokusů studentů v prostředí MŠ. Praxe: Ukázky řízených pohybových aktivit v mateřské škole (fakultní MŠ). 3. – 4. Příprava na realizaci vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol, realizace základních metod pozorování a hodnocení řízených pohybových aktivit. 5. – 12. Reflektované vyučovací pokusy studentů na daná témata v integraci s výchovou ke zdraví – v herně, na hřišti, v přírodním prostředí.
Literatura
  • HŘIVNOVÁ, Michaela. Základní aspekty výživy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4034-7.
  • NOVÁČEK, Vojtěch, Vladislav MUŽÍK a Jitka KOPŘIVOVÁ. Vybrané kapitoly z teorie a didaktiky tělesné výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 46 s. ISBN 8021026421. info
  • MUŽÍK, Vladislav. Vybrané kapitoly z teorie a didaktiky tělesné výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 46 s. ISBN 80-210-2642-1. info
Výukové metody
Pravidelná kontaktní výuka. Příprava na realizaci vyučovacích pokusů v praxi mateřských škol. Vyučovací pokusy studentů. Reflexe a sebereflexe vyučovacích pokusů.
Metody hodnocení
Reflexe a sebereflexe přípravy na vyučovací pokus. Reflexe a sebereflexe vyučovacího pokusu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.

XTVp33 Praktikum z tělesné výchovy a výchovy ke zdraví s reflektovanou praxí

Pedagogická fakulta
podzim 2016

Předmět se v období podzim 2016 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2s+1px. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniela Jonášová (cvičící)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Je potřeba mít splněné předměty MSBP_DVKZ a MSBP_VKZ
Mateřské obory/plány
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.