ZS1BP_AF1A Fonetika a fonologie 1A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AF1A/01: Út 16:00–17:50 učebna 54, K. Lexová
ZS1BP_AF1A/02: St 14:00–15:50 učebna 53, K. Lexová
ZS1BP_AF1A/03: Čt 8:00–9:50 učebna 58, G. Oaklandová
ZS1BP_AF1A/04: Čt 10:00–11:50 učebna 12, G. Oaklandová
ZS1BP_AF1A/05: Po 8:00–9:50 učebna 12, G. Oaklandová
Předpoklady
NOW( ZS1BP_AJ1A Jazyková cvičení 1A )||( ZS1BP_AJ1A Jazyková cvičení 1A )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will be able to transcribe basic words and phrases, to read transcription and to pronounce sounds in native-like way. Students are also trained to transcribe heard and seen text, and to enhance their ability to transfer our classroom materials to the primary school environment. Learning how "to practise self-study" is a crucial part of this course. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
Výstupy z učení
Students will be able to transcribe basic words and phrases, to read transcription and to pronounce sounds in native-like way. Students are also trained to transcribe heard and seen text, and to enhance their ability to transfer our classroom materials to the primary school environment. Learning how "to practise self-study" is a crucial part of this course. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
Osnova
  • Topics: 1. Phonemic chart 2. Vowels 3. Diphthongs 4. Consonants 5. Word stress 6. Linking 7. Poems and how to prepare reading these 8. Jazz Chants and how to create them 9. Children´s books and how to prepare reading these 10. How to transfer our classroom materials to the primary school environment
Literatura
  • OAKLANDOVÁ, Gabriela. The Workbook Of English Pronunciation for Teachers. Andrew Oakland, Jaroslav Ondráček (editoři). Brno: MU, 2004, 60 s. ISBN 80-210-3518-8. info
  • VAUGHAN-REES, Michael. Test your pronunciation. Essex: Penguin English, 2002, 90 s. + 1. ISBN 0-582-46904-X. info
  • GRAHAM, Carolyn. Jazz chants for children. Illustrated by Anna Veltfort. Oxford: Oxford University Press, 1979, xi, 84. ISBN 0195024966. info
Výukové metody
Pairwork and group work, homestudy, drills, individual projects, one-to-one consultations, observations.
Metody hodnocení
Requirements: Oral and written credit test (70% pass mark). Active participation includes: 3 one-to-one consultations; homework throughout the semester; attendance of at least 80%; creative IPA project; portfolio; teaching practice task; reading - a children´s book.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2220
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/ZS1BP_AF1A