ZS1MP_PDP1 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_PDP1/01: Po 16:10–17:50 učebna 2
ZS1MP_PDP1/02: Po 14:20–16:00 učebna 2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovedností prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno formou mikrovýstupů, ve specializovaném pracovišti Terénního střediska „Kejbaly“ nebo jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích a ve školách. Zde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. RVP, cíle a výběr témat pro alternativní formy pedagogické praxe. 2. Zdroje informací pro jednotlivá témata. 3. Učební pomůcky u nás a ve světě – zaměřeno na vybraná témata. 4. Práce učitele a žáka s multimédii. 5. Pokusy a pozorování – kartotéka a realizace. 6. Využití koutku přírody. 7. Jak lze učit v ZOO a v MZM. 8. Alternativní formy pedagogické praxe: aranžování a vazba – lidové zvyklosti.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je vázáno na aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění úkolů během semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005.

ZS1MP_PDP1 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1

Pedagogická fakulta
podzim 2005
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Ogorevc Hradilová (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
Garance
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2007.

ZS1MP_PDP1 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1

Pedagogická fakulta
podzim 2004
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Ogorevc Hradilová (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
Garance
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2005, podzim 2007.

ZS1MP_PDP1 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1

Pedagogická fakulta
podzim 2003
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Ogorevc Hradilová (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
Garance
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Zemanová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007.

ZS1MP_PDP1 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1

Pedagogická fakulta
podzim 2011

Předmět se v období podzim 2011 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovedností prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno formou mikrovýstupů, ve specializovaném pracovišti Terénního střediska „Kejbaly“ nebo jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích a ve školách. Zde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. RVP, cíle a výběr témat pro alternativní formy pedagogické praxe. 2. Zdroje informací pro jednotlivá témata. 3. Učební pomůcky u nás a ve světě – zaměřeno na vybraná témata. 4. Práce učitele a žáka s multimédii. 5. Pokusy a pozorování – kartotéka a realizace. 6. Využití koutku přírody. 7. Jak lze učit v ZOO a v MZM. 8. Alternativní formy pedagogické praxe: aranžování a vazba – lidové zvyklosti.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je vázáno na aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění úkolů během semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007.

ZS1MP_PDP1 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1

Pedagogická fakulta
podzim 2010

Předmět se v období podzim 2010 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovedností prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno formou mikrovýstupů, ve specializovaném pracovišti Terénního střediska „Kejbaly“ nebo jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích a ve školách. Zde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. RVP, cíle a výběr témat pro alternativní formy pedagogické praxe. 2. Zdroje informací pro jednotlivá témata. 3. Učební pomůcky u nás a ve světě – zaměřeno na vybraná témata. 4. Práce učitele a žáka s multimédii. 5. Pokusy a pozorování – kartotéka a realizace. 6. Využití koutku přírody. 7. Jak lze učit v ZOO a v MZM. 8. Alternativní formy pedagogické praxe: aranžování a vazba – lidové zvyklosti.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je vázáno na aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění úkolů během semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007.

ZS1MP_PDP1 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1

Pedagogická fakulta
podzim 2009

Předmět se v období podzim 2009 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovedností prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno formou mikrovýstupů, ve specializovaném pracovišti Terénního střediska „Kejbaly“ nebo jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích a ve školách. Zde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. RVP, cíle a výběr témat pro alternativní formy pedagogické praxe. 2. Zdroje informací pro jednotlivá témata. 3. Učební pomůcky u nás a ve světě – zaměřeno na vybraná témata. 4. Práce učitele a žáka s multimédii. 5. Pokusy a pozorování – kartotéka a realizace. 6. Využití koutku přírody. 7. Jak lze učit v ZOO a v MZM. 8. Alternativní formy pedagogické praxe: aranžování a vazba – lidové zvyklosti.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je vázáno na aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění úkolů během semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007.

ZS1MP_PDP1 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1

Pedagogická fakulta
podzim 2008

Předmět se v období podzim 2008 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovedností prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno formou mikrovýstupů, ve specializovaném pracovišti Terénního střediska „Kejbaly“ nebo jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích a ve školách. Zde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. RVP, cíle a výběr témat pro alternativní formy pedagogické praxe. 2. Zdroje informací pro jednotlivá témata. 3. Učební pomůcky u nás a ve světě – zaměřeno na vybraná témata. 4. Práce učitele a žáka s multimédii. 5. Pokusy a pozorování – kartotéka a realizace. 6. Využití koutku přírody. 7. Jak lze učit v ZOO a v MZM. 8. Alternativní formy pedagogické praxe: aranžování a vazba – lidové zvyklosti.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je vázáno na aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění úkolů během semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007.

ZS1MP_PDP1 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1

Pedagogická fakulta
podzim 2006

Předmět se v období podzim 2006 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovedností prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno formou mikrovýstupů, ve specializovaném pracovišti Terénního střediska „Kejbaly“ nebo jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích a ve školách. Zde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. RVP, cíle a výběr témat pro alternativní formy pedagogické praxe. 2. Zdroje informací pro jednotlivá témata. 3. Učební pomůcky u nás a ve světě – zaměřeno na vybraná témata. 4. Práce učitele a žáka s multimédii. 5. Pokusy a pozorování – kartotéka a realizace. 6. Využití koutku přírody. 7. Jak lze učit v ZOO a v MZM. 8. Alternativní formy pedagogické praxe: aranžování a vazba – lidové zvyklosti.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je vázáno na aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění úkolů během semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007.