Ze0118 Terénní cvičení ze sociální geografie

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/0/2.6. 4 dny. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Jozef Lopuch (cvičící)
RNDr. Hana Svobodová, Ph.D. (cvičící)
Garance
RNDr. Hana Svobodová, Ph.D.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
Ze0118/01: Út 14. 5. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, St 15. 5. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Čt 16. 5. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Pá 17. 5. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, J. Lopuch, H. Svobodová
Ze0118/02: Út 14. 5. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, St 15. 5. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Čt 16. 5. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Pá 17. 5. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, J. Lopuch, H. Svobodová
Předpoklady
Předpokladem jsou znalosti z jednotlivých dílčích socio a ekonomicko-geografických disciplín.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních vědomostí a dovedností nezbytných pro aplikaci socio- a ekonomicko-geografických znalostí v běžném životě a v praxi veřejné správy. Předpokladem k tomu je dobré zvládnutí tradičních geografických postupů včetně vyhledávání aktualit na internetu a v denním tisku.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- analyzovat současné problémy sociálního a ekonomického rozvoje obce,
- aplikovat výsledky terénního výzkumu do výuky na základní škole formou případové studie.
Osnova
  • Studenti zpracovávají samostatně zadaný modelový problém z oblasti sociální nebo ekonomické geografie, který zahrnuje jak analýzu území, tak následnou syntézu a prezentaci dosažených výsledků. V rámci zpracování výstupu používají běžné metody geografického výzkumu jako např. anketární/dotazníková šetření, řízený rozhovor s vybranými představiteli státní správy a samosprávy v navštíveném území, navrhují možná zlepšení a opatření vhodná pro rozvoj dané lokality či regionu. Studenti si předem připravují relevantní podklady pro zadané témata týkající se navštívené lokality/regionu tak, aby společně pokryla celé spektrum sociogeografické problematiky.
Literatura
    doporučená literatura
  • WOKOUN, René. Regionální rozvoj a jeho management v České republice. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2007, 244 s. ISBN 9788024513010. info
  • Management regionální politiky a reforma veřejné správy. Edited by René Wokoun - Pavel Mates. Praha: Linde, 2006, 351 s. ISBN 8072016083. info
Výukové metody
Terénní výuka, individuální práce.
Metody hodnocení
Předložení a obhajoba práce podle kritérií zadaných na úvodním semináři (téma praxe se každoročně liší).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/Ze0118