PdF:PdSZ_STM Seminář k teorii a met. vých. - Informace o předmětu
PdSZ_STM Seminář k teorii a metodice výchovy
Pedagogická fakultajaro 2003
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr Filipínská (cvičící), doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (zástupce)
Mgr. Miroslav Janda (cvičící)
Mgr. Martina Klímová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (cvičící)
PhDr. Jarmila Svobodová, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Zemanová - Předpoklady
- Určeno studentům Pedagogické fakulty jako součást společného základu
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Předmět si zapisuje v daném semestru pouze polovina ročníku - kombinace určené katedrou pedagogiky. - Mateřské obory/plány
- předmět má 42 mateřských oborů, zobrazit
- Osnova
- 1. Koncepce globální výchovy. 2. Teorie a metodika výchovy ve studiu učitelství. 3. Normativní a situační pojetí výchovy. 4. Kázeň a ukázněnost jako společenské a pedagogické jevy. 5. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. 6. Agresivita a šikana jako výchovné problémy. 7. Rodinné prostředí z hlediska pedagogické diagnostiky. 8. Výchovné činnosti třídního učitele. 9. Pojetí a prostředky alternativní výchovy. 10. Zdravá škola. 11. Hra jako výchovný prostředek. 12. Dítě ve sféře vlivů společenského prostředí.
- Literatura
- STŘELEC, Stanislav. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno: Paido, 1998, 189 stran. ISBN 8085931613. info
- HORKÁ, Hana a Alena HRDLIČKOVÁ. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1998, 101 s. ISBN 8085931540. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- HORKÁ, Hana. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996, 75 s. ISBN 8085931338. info
- ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 95 s. ISBN 80-7178-049-9. info
- SVOBODOVÁ, Jarmila a Vladimír JŮVA. Alternativní školy. Brno: Paido, 1995, 76 s. ISBN 80-85931-00 -1. info
- KARNS, Michelle. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem :zásady a cvičení. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 151 s. ISBN 80-7178-032-4. info
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995, 234 s. ISBN 80-85498-27-8. info
- CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 289 s. ISBN 80-7178-014-6. info
- MARÁDOVÁ, Eva, Jana MARHOUNOVÁ, Evžen ŘEHULKA a Stanislav STŘELEC. Kapitoly z rodinné výchovy :pro střední školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1992, 157 s. ISBN 80-85298-84-8. info
- BLÍŽKOVSKÝ, Bohumír. Systémová pedagogika pro studium a tvůrčí praxi :celistvé a otevřené pojetí výchovy; škola plného života - celý život školou; tvorba výchovně vzdělávací soustavy školy jako dílny lidskosti. Vyd. 1. Ostrava: Amosium servis, 1992, 303 s. ISBN 80-85498-18-9. info
- Dětská práva : dokumenty a informační materiály o ochraně dětí. 1. vyd. Praha: Pedagogický ústav J.A. Komenského, 1991, 149 s. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář
- Informace učitele
- Seznam kruhů, které si zapisují předmět v jednotlivých semestrech najdete na nástěnce vedle rozvrhů vždy na začátku semestrů.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2003, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2003/PdSZ_STM