PdF:AJ3BP_TANA Textová analýza - Informace o předmětu
AJ3BP_TANA Textová analýza
Pedagogická fakultajaro 2005
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ3BP_TANA/01: Út 10:15–11:00 učebna 12
AJ3BP_TANA/02: St 12:00–12:45 učebna 59 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je shrnutí a procvičení získaných dovedností v oblasti gramatiky a jejich aplikace na celkové texty z různých registrů a stylu. Dále pak osvojení dovedností analyzovat lingvistické prvky s ohledem na jejich roli ve vytváření struktury a celistvosti textu, zvláště v gramatické koheze. Dále kurz zahrnuje aplikace zjiskanych dovedností v oblasti studia dizkurzu při tvorbě studijních materiálů pro středoškolské studenty.
- Osnova
- 1. The notion of text. Text and non-text. 2. Standards of textuality.Intertextuality. 3. Sociolinguistics insights - text and context. 4. Methods of analysis - DA and CDA.A framework for text analysis. 5. The structure of a text. Text typology. 6. The texture of a text. Cohesion and coherence. 7. Patterns of thematic progression. 8. Text analysis - markers of formality and politeness. 9. Spoken text analysis - markers of subjectivity and implicitness. 10. Written text analysis - markers of objectivity and explicitness.
- Literatura
- CARTER, Ronald. Working with texts : a core book for language analysis. London: Routledge, 1997, xv, 331 s. ISBN 0-415-14597-X. info
- GEANEY, Declan. Discourse analysis and related topics for teachers of English as a second language. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1996, 153 s. ISBN 8071842176. info
- MCCARTHY, Michael. Discourse analysis for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, x, 213. ISBN 0521367468. info
- COOK, Guy. Discourse. Oxford: Oxford University Press, 1989, xi, 167. ISBN 0194371409. info
- HALLIDAY, M. A. K. a Ruqaiya HASAN. Language, context, and text : aspects of language in a socialsemiotic perspective. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 1989, xiv, 126. ISBN 0194371549. info
- DEUCHAR, Margaret, Robert HOOGENRAAD a Geoffrey Neil LEECH. English grammar for today :a new introduction. Basingstoke: Macmillan, 1982, xvi, 224 s. ISBN 0-333-30644-9. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Course requirements: Active participation at seminars - no more than 2 unexcused absences tolerated Fulfilling all homework tasks Sit for 2 progress tests - failure at both means lowering the final grade by one point Exam: written part - prerequisite for sitting the oral part; oral part
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- For the handouts go to mood-link-a 'Text analysis' course.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2005/AJ3BP_TANA