Fy2MP_DGVF Diagnostika ve výuce fyziky

Pedagogická fakulta
jaro 2006
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (přednášející)
Garance
prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
Katedra fyziky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iveta Nováková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních vědomostí a dovedností z edukometrie přírodovědných vyučovacích oborů. Důraz je kladen a diagnostiku vědomostí a dovedností. Student je informován o nutnosti diagnostiky poruch učení a osobnostních vlastností. Předmět bude nabízen i studentům dalších přírodovědných oborů.
Osnova
  • 1. Pedagogická a didaktická diagnostika a diagnóza. 2. Cíle, předmět a funkce diagnostiky v přírodovědné výuce. 3. Diagnostické metody a nástroje, jejich tvorba a aplikace ve výuce. 3.1 Ústní zkouška. 3.2 Písemná a grafická zkouška. 3.3 Didaktický test. 3.4 Analýza činnosti a výsledků žáka. 3.5 Experimentální zkouška. 3.6 Pozorování žáka. 3.7 Rozhovor a dotazník. 3.8 Anamnéza. 4. Hodnocení a klasifikace. 5. Diagnostika vědomostí. 6. Diagnostika dovedností.
Literatura
  • CHRÁSKA, Miroslav. Didaktické testy : příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999, 91 s. ISBN 8085931680. info
  • TRNA, Josef. Objevte v sobě Einsteina. Test vnímání a pozorování pro děti od 5 do 11 let. Brno: Paido, 1999, 18 s. 88. ISBN 80-85931-72-9. info
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.